۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴
جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی نیازمند اعتمادسازی است
استاندار آذربایجان‌شرقی:

جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی نیازمند اعتمادسازی است

تبریز- استاندار آذربایجان‌شرقی به محدودیت منابع و اعتبارات دولتی اشاره کرد و گفت: امروز جذب سرمایه‌گذار یک ضرورت است و برای جذب مشارکت بخش خصوصی باید اعتمادسازی کنیم.

به گزارش بازار به نقل از استانداری آذربایجان شرقی، عابدین خرم روز سه شنبه در نشست با اعضای شورای اسلامی استان افزود: رویکرد دولت در تدوین بودجه کشور، ثبات و رشد اقتصادی و افزایش اشتغال و درآمد سرانه است و تحقق این اهداف ممکن نیست مگر اینکه بخش خصوصی را پای کار بیاوریم.

وی با تأکید بر اینکه باید اعتماد بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران را جلب کنیم، خاطرنشان کرد: مشکلاتی نظیر بیکاری و پایین بودن درآمد سرانه، ناشی از عدم تمرکز بر موضوع سرمایه‌گذاری است.

خرم با اشاره به سیاست‌های دولت و مدیریت ارشد استان برای جذب سرمایه‌گذار، گفت: تشکیل مجمع توسعه در شهرستان‌ها یکی از اقدامات اساسی است که می‌تواند نقطه آغاز برای جذب سرمایه‌گذار باشد.

وی اضافه کرد: اگر برنامه‌ریزی صحیح در این زمینه انجام شود، هر شهرستان می‌تواند با اتکا به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود و فارغ از اعتبارات دولتی در مسیر توسعه و پیشرفت حرکت کند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین نقش دادن به مردم و جلب مشارکت عمومی را یکی از وظایف مسئولان برشمرد و گفت: اگر به این موضوع بی‌توجهی کنیم، هیچ موفقیتی به دست نخواهد آمد.

خرم با بیان اینکه باید مسائل و مشکلات را به دست مردم حل کنیم، اظهار داشت: شوراهای شهر و روستا به واسطه ارتباط نزدیک و تنگاتنگ با مردم، نقش اصلی را در جلب مشارکت عمومی برعهده دارند.

وی، توجه به مناطق محروم را یکی از اهداف کلان دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: مناطق محروم و کم‌برخوردار، محدود به جغرافیای خاصی نیست و امروز ما در حاشیه کلانشهرها هم سکونت‌گاه‌هایی را داریم که جزو مناطق محروم به شمار می‌روند.

خرم گفت: آذربایجان شرقی ظرفیت‌های بالایی در بخش‌های مختلف دارد و اگر مسئولان برای استفاده از این ظرفیت‌ها همت کنند محرومیت به حداقل ممکن می‌رسد.

کد خبر: ۱۲۵٬۲۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha