۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶
تاکید نمایندگان به اجرای کامل قانون جهش تولید مسکن
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد

تاکید نمایندگان به اجرای کامل قانون جهش تولید مسکن

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت تصمیم دارد ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کند و اگر این موضوع به درستی مدیریت نشود ممکن است با افزایش قابل توجه قیمت برخی از کالاهای اساسی رو به رو شویم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مجتبی رضاخواه به راهکارهای تقویت معیشت مردم در بودجه ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: دولت تصمیم دارد ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کند و اگر این موضوع به درستی مدیریت نشود ممکن است با افزایش قابل توجه قیمت برخی از کالاهای اساسی رو به رو شویم لذا خواسته ما از دولت مدیریت این موضوع با تدبیر است، درواقع راه‌های جبران افزایش قیمت احتمالی را مورد بررسی قرار دهد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان به دنبال ارائه راهکارهایی برای جبران هر نوع افزایش قیمت کالاهای اساسی به دلیل حذف ارز ۴۲۰۰ تومان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ خواهند بود.  

وی افزود: از آنجا که اجاره مسکن بخش عظیمی از سبد هزینه‌های مردم را تشکیل می‌دهد، دولت پیرو مصوب مجلس مبنی بر اجرای قانون جهش تولید مسکن برنامه ساخت ۴ میلیون مسکن را طی ۴ سال آینده در برنامه دارد، هرچند در بودجه ۱۴۰۱ به این موضوع کم لطفی شده، اما مجلس پیگیر اجرای قانون است چراکه می‌تواند نوسان نرخ ها در بازار مسکن را کاهش دهد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای  اسلامی مهار تورم، تثبیت قیمت‌ها و جلوگیری از افسارگسیختگی و نابسامانی بازار را خواست عمومی مردم عنوان کرد و افزود: با نزدیک شدن به ایام عید نوروز این مطالبه حد وسعیتری به خود می‌گیرد لذا از دولت می‌خواهیم موضوع تقویت معیشت مردم را در دستور کار اصلی خود قرار دهد و مصوبات مجلس را درخصوص تامین کالاهای اساسی اجرایی کند.

کد خبر: ۱۲۵٬۲۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha