۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳
کاهش ارزش دلار آمریکا در بازارهای آسیا| تقویت دلار استرالیا
بررسی بازار فارکس؛

کاهش ارزش دلار آمریکا در بازارهای آسیا| تقویت دلار استرالیا

 قیمت دلار آمریکا در بازارهای آسیا کاهش یافته و به قیمتی پایین تر از پیک قیمتی اخیر خود رسید.

به گزارش بازار، قیمت دلار در بازارهای آسیا کاهش یافته و به قیمتی پایین تر از پیک قیمتی اخیر خود رسید. گفته می شود ضربه‌ حاصل از لایحه جنجالی سرمایه‌گذاری جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده، افزایش نگرانی‌ها در مورد شیوع اومیکرون و همچنین بازار پر سود ارزهای پرریسک‌تر دیجیتال منجربه این افت قیمت پول ملی آمریکا شده است. 

شاخص دلار آمریکا در برابر سبد ارزهای فیات دیگر، تا ساعت ۲۱:۲۰ به وقت شرقی (۲:۲۰ بامداد به وقت گرینویچ) با ۰.۰۵ درصد کاهش به ۹۶.۴۶۵ رسید.

جفت USD/JPY با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۱۱۳.۶۹ رسید.

جفت AUD/USD نیز با ۰.۰۸% افزایش به ۰.۷۱۱۵ رسید، در حالی که بانک مرکزی استرالیا صورتجلسه آخرین جلسه خود را در اوایل وقت اداری امروز منتشر کرد که بر اساس آن، شروع کاهش دارایی ها در اولین جلسه سال ۲۰۲۲ و پایان آن در ماه مه با پیش بینی های موجود مطابقت دارد و این به معنای ایجاد نگاهی خوش بینانه به اقتصاد این کشور است. 

جفت ارز NZD/USD با ۰.۲۰ درصد افزایش به ۰.۶۷۲۶ رسید.

جفت USD/CNY با ۰.۰۳% کاهش به ۶.۳۷۴۰ رسید و جفت GBP/USD نیز با ۰.۰۳% افزایش به ۱.۳۲۱۱ رسید.

ارز ایالات متحده در هفته گذشته برای مدت کوتاهی به بالاترین رقم خود طی ۱۶ ماهه اخیر یعنی ۹۶.۹۱۴ نزدیک شد که البته نهایتا به چرخش جنگ طلبانه فدرال رزرو ایالات متحده در آخرین تصمیم سیاستی خود واکنش نشان داده و افت کرد. نگرانی های ناشی از شیوع اومیکرون نیز در این افت قیمت دلار  یالات متحده بی تاثیر نبوده است. 

با این حال، اظهارات جو مانچین، سناتور ایالات متحده در روز یکشنبه مبنی بر عدم حمایت از بسته پیشنهادی بایدن برای بهبود اقتصادی این کشور یا همان Build Back Better، که خواستار سرمایه گذاری داخلی ۱.۷۵ تریلیون دلاری برای بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا شده بود، باعث شد تا ارزش دلار در جلسه روز دوشنبه ۰.۱۲ درصد کاهش یابد.

کایل رودا، تحلیلگر بازارهای فارکس نیز در تایید این موضوع به رویترز گفت: "دلار با شکست Build Back Better عقب نشینی کرد. محرک های کمتر، رشد ضعیف تر و کاهش نرخ ها در کوتاه مدت برای کاهش قیمت دلار کافی بود."

بازدهی دو ساله خزانه داری آمریکا نیز روز دوشنبه به ۰.۵۸۷۰ درصد رسید که پایین ترین سطح از ۳ دسامبر است.

کد خبر: ۱۲۵٬۱۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha