۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱
 هزینه‌های جاری در بودجه سال آینده به هزینه‌های عمرانی اضافه می‌شوند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

هزینه‌های جاری در بودجه سال آینده به هزینه‌های عمرانی اضافه می‌شوند

قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: بنای دولت این بوده است که هزینه های جاری را به پروژه های عمرانی اضافه کند و عملا در این زمینه شاهد یک رشد ۱۵۰ درصدی هستیم.

به گزارش بازار، جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با مقایسه بودجه سال آینده با سال جاری گفت: بودجه سال آینده حدود هفت درصد رشد دارد. بنای دولت این بوده است که هزینه های جاری را به پروژه های عمرانی اضافه کند و عملا در این زمینه شاهد یک رشد ۱۵۰ درصدی هستیم به گونه ای که از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان رفته است.

وی افزود: جهت گیری ها در بودجه به سمت واگذاری اختیارات به استان ها بوده است و در این راستا صندوق پیشرفت و عدالت شکل می گیرد که به آن اعتبارات عمرانی، منابع از محل اعتبارات ملی، منابع مازاد درآمد مالیاتی و فروش زمین ها و املاک دولتی در استان تزریق می شود و در حقیقت به عنوان کمک هزینه و کمک یارانه تسهیلات برای فعال شدن طرح های بخش غیر دولتی مورد استفاده قرار بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با اشاره به اینکه بخشی از اعتبارات صندوق پیشرفت و عدالت می تواند از محل فروش طرح های نیمه تمام تامین شود اظهار کرد: اختیاری که به استان ها داده شده است یک رقابتی را بین استان ها ایجاد می کند.

وی درباره افزایش بیش از ۶۰ درصدی مالیات ها در بودجه سال آینده گفت: اصلا قرار نیست هیچ تغییری در نرخ مالیات ها اتفاق بیافتد و در حقیقت نه به مالیات بر ارزش افزوده و نه به مالیات بر درآمد نه تنها اضافه نمی شود بلکه پنج درصد نیز نرخ آن از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد کاهش پیدا می کند. آنچه بیشتر به عنوان مالیات هدف گذاری شده است مالیات بر خانه ها و خودروهای لوکس و همچنین مصرف است. در حقیقت مالیات بر تولید کاهشی بوده است و مالیات بر مصرف که برای قشرهای با درآمد بالا است اضافه شده است.

قادری بیان کرد: موضوع استقرار سامانه فروشگاهی و دستگاه های پوز جدی تر از همیشه دنبال خواهد شد تا جلوی فرارهای مالیاتی گرفته شود. شیوه اخذ مالیات و نوع مالیاتی که برای سال آینده در نظر گرفته شده است نه تنها هیچ اختلالی در تولید ایجاد نمی کند بلکه کاملا کمک هم می کند.

کد خبر: ۱۲۵٬۱۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha