۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
حکم بدوی برخی مسئولان بورس صادر شده است
سخنگوی قوه قضاییه:

حکم بدوی برخی مسئولان بورس صادر شده است

خدائیان، سخنگوی قوه قضاییه گفت: حکم بدوی برخی مسئولان سازمان بورس صادر شده است.

به گزارش بازار، ذبیح الله خدائیان سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به دستور رئیس قوه قضائیه پیگیری‌ها در بحث ورود سازمان بازرسی و دادستانی کل کشور در موضوع بورس چه نتیجه‌ای داشته است؟ افزود: بازار سرمایه در هر کشوری مهم‌ترین بازار برای رونق اقتصادی و تولیدی کشور است که مدتی این بازار در کشور ما دچار نوسان‌هایی شد و افراد زیادی متضرر شدند.

وی گفت: همکاران ما در سازمان بازرسی کل کشور قبلا ورود کرده بودند و در زمانی که این بازار دچار تنزل شد، بررسی‌هایی داشتند و هشدارها و پیشنهادهایی به مسئولان وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان بورس داده بودند که به برخی از این پیشنهادها عمل نشد و همین موجب تشکیل پرونده در دستگاه قضایی شد که برخی مسئولان محکوم شدند، اما حکم آن‌ها بدوی بوده و هنوز قطعی نشده است و از ارائه نام و مشخصات معذوریم.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: علاوه بر آن برای مسئولان سابق سازمان بورس و برخی مسئولان سازمان اقتصادی و دارایی پرونده‌ای در سازمان بازرسی تشکیل شده و در حال رسیدگی است و توضیحاتی خواستیم که اگر قانع کننده نباشد به مرجع قضایی ارسال می‌شود.

خدائیان گفت: اخیرا رئیس قوه قضائیه دستور اکیدی به سازمان بازرسی کل کشور و دادستانی کل کشور داد که در موضوع بورس ورودی صورت گیرد و همکاران ما در سازمان بازرسی کل کشور مشغول بازرسی هستند و دادستانی کل کشور هم به عنوان عضو شورای بورس همکاری‌های لازم را با ما در سازمان بازرسی دارد.

وی گفت: قرار شد موضوع به ریز بررسی شود و اگر اشخاصی موجب تنزل بازار بورس باشند، شناسایی شوند و برخورد لازم صورت گیرد.

کد خبر: ۱۲۵٬۱۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha