۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
انتقاد از عدم اصلاح حقوق و دستمزد کارکنان عملیاتی وزارت نفت در لایحه بودجه
عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد

انتقاد از عدم اصلاح حقوق و دستمزد کارکنان عملیاتی وزارت نفت در لایحه بودجه

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ باید میان حقوق کارکنان عملیاتی با کارکنان وزارت نفت تفاوت قائل شد، درواقع یا باید حقوق آن‌ها را افزایش داد یا مالیات‌شان کاهش پیدا کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، هادی بیگی نژاد با انتقاد از عدم اصلاح حقوق و دستمزد کارکنان عملیاتی وزارت نفت در لایحه بودجه ۱۴۰۱، گفت: اگرچه در لایحه بودجه سقف حقوق برای تمامی کارکنان دولت ۳۷ میلیون تومان و مالیات را برای افرادی -که حقوق‌های بالا دریافت می‌کنند- بین ۱۰ تا ۲۰ درصد در نظر گرفته شده است اما این کار سبب می‌شود حقوق عملیاتی‌ها با ستادی‌ها در وزارت نفت تفاوتی نداشته باشد و به‌یقین این مسئله در آینده اعتراضاتی به همراه خواهد داشت، مگر آنکه دولت با تدوین آیین‌نامه‌ای بین حقوق کارکنان عملیاتی نفت و گاز با ستادی تفاوت قائل شود.    

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاح این مهم در مجلس نیاز به همراهی دولت دارد، ادامه داد: گذاشتن سقف ۳۷ میلیون برای حقوق افراد حتی با احتساب کسر حق بیمه و مالیات بر آن‌ها باز هم رقم بالایی است در حالی که هنوز قشر قابل‌ملاحظه‌ای  در کشور حقوق‌های پایین و در حد ۴ تا ۶ میلیون تومان دریافت می‌کنند، بنابراین این قشر از جامعه از بی‌عدالتی موجود ناراحت می‌شوند لذا دولت باید یک عدالت نسبی ایجاد کند.

به گفته وی افرادی که در دمای ۵۰ درجه بر روی سکوهای نفتی و گازی به مدت ۱۴ روز در ماه فعالیت می‌کنند باید دریافتی مجزایی از سایر کارکنان داشته باشند یا حداقل از "مالیات" این افراد کاسته شود مثلا بگویند؛ صرفا ۵ درصد مالیات به کارکنان عملیاتی تعلق می‌گیرد.

بیگی نژاد همچنین در ادامه توضیح داد: سال گذشته براساس جزء ۷ بند(الف) تبصره ۱۲ قانون بودجه کل کشور، سقف ناخالص حقوق و مزایای گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر در ‌دستگاه‌های اجرایی از (۲۱) برابر حداقل حقوق مصوب شورای حقوق و دستمزد به (۱۵) برابر حداقل حقوق و دستمزد کاهش یافت، ضمن آنکه مالیات پلکانی نیز شامل این حقوق‌ها شد اما برای سال آینده دولت در لایحه به این موضوع اشاره‌ای نکرده و فقط از سقفِ ۳۷ تومانی برای حقوق‌ها سخن گفته که شامل تمامی اقشار دولتی از جمله قضات، اساتید دانشگاه و... می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگرچه به سقف گذاشته شده ایرادی وارد نمی‌دانم اما باید میان حقوق کارکنان عملیاتی با کارکنان وزارت نفت تفاوت قائل شد، درواقع یا باید حقوق آن‌ها را افزایش داد یا مالیات‌شان کاهش پیدا کند.

کد خبر: ۱۲۵٬۰۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha