۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸
دولت لایحه بودجه را به مذاکرات گره نزده است
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس:

دولت لایحه بودجه را به مذاکرات گره نزده است

دولت با انتظار رفع تحریم‌ها فروش روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت را در لایحه بودجه ۱۴۰۱ پیش‌بینی نکرده است و لایحه را به بحث مذاکرات با وجود دنبال کردن آن گره نزده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اگرچه در لایحه دولت و مصوبه مجلس میزان و قیمت فروش نفت و میعانات گازی و نرخ تسعیر ارز ذکر نمی‌شود اما براساس محاسبات انجام شده در بودجه سال ۱۴۰۱ فروش روزانه یک و دو دهم میلیون بشکه نفت و میعانات گازی پیش‌بینی و قیمت هر بشکه نفت ۶۰ دلار و نرخ هر دلار هم ۲۳ هزار تومان در نظر گرفته شده است. به همین منظور مصطفی نخعی در تحلیل بخش انرژی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، گفت: پیش‌بینی فروش روزانه یک و دو دهم میلیون بشکه نفت و میعانات گازی را در لایحه بودجه منطقی و عاقلانه می‌دانم چراکه نشان می‌دهد دولت با انتظار رفع تحریم چنین تصمیمی نگرفته است و لایحه را به بحث مذاکرات با وجود دنبال کردن آن گره نزده لذا به نظر می‌رسد این عدد پیش‌بینی شده قابل تحقق بوده و واقع بینانه است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین فروش هر بشکه نفت به قیمت حدود ۶۰ دلار نیز معقول است و حتی می‌توان بیشتر از این مقدار نیز به فروش رساند، ضمن آنکه معتقدم آینده بازار نفت در افق یکساله رو به رشد خواهد بود چراکه کرونا کمتر شده، سیستم‌های تولیدی و حمل و نقل به حالت عادی برگشته و تقاضا برای نفت افزایش داشته است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین با توجه به محدودیت‌هایی که برای تولید نفت شل آمریکا با روی کار آمدن دولت جدید ایجاد شده، آینده بازار نفت را در کوتاه مدت و بلندمدت مناسب ارزیابی می‌کنم لذا فروش هر بشکه نفت ایران به قیمت ۶۰ دلار قابل تحقیق است.

کد خبر: ۱۲۵٬۰۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha