۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸
تعیین کف قیمتی برای پروازها به معنی حمایت از گرانفروشی و مخالفت با ارزانی است
عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس:

تعیین کف قیمتی برای پروازها به معنی حمایت از گرانفروشی و مخالفت با ارزانی است

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: تعیین کف قیمتی ۶۰۰ هزار تومانی برای پروازها به معنی حمایت از گرانفروشی و مخالفت با ارزانی است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، آرا شاوردیان با انتقاد از تعیین کف قیمتی برای پروازها گفت: اخیرا اخباری منتشر شده مبنی بر تعیین کف قیمتی ۶۰۰ هزار تومانی برای تمامی پروازها؛ در حالی که هیچ الزامی برای رعایت سقف قیمتی آنها تعیین نشده و همین امر موجب شده هر از چند گاهی شاهد افزایش خودسرانه نرخ بلیط بر اساس صلاحدید ایرلاین‌ها در سایه خلاء نظارتی دستگاه‌های مسئول باشیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه چند روز پس از کاهش اندک بلیط هواپیمایی در پی رفع محدودیت ظرفیت پذیرش هواپیماها، شاهد صدور دستور العمل انجمن شرکت‌های هواپیمایی مبنی بر رعایت کف قیمتی هستیم! در حالی که به صورت معمول این سقف قیمتی است که به منظور مقابله با گران فروشی محدود می‌شود! ما در اینجا کف را گرفته ایم و سقف قیمتی را رها کردیم، این امر ظلم به مردم است. چرا باید گرانفروشی آزاد و ارزان فروشی ممنوع باشد؟ هر کجا فضای رقابتی را با نرخ های دستوری محدود کردیم به ضرر مردم تمام شده است.

شاوردیان اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۵ ایرلاین  فعال در کشور داریم که عمده آنها از درآمدپایین و نبود صرفه اقتصادی پروازها گلایه دارند، البته افزایش هزینه نگهداری، تعمیرات و تهیه تجهیزات در سال‌ها اخیر آنها را با مشکلاتی زیادی رو برو کرده و قابل درک است اما تمامی این هزینه ها باید برای هر ایرلاین به صورت شفاف مشخص شده و اعلام شود. از طرفی حذف محدودیت کف قیمتی فضای رقابتی را میان شرکت‌های هواپیمایی افزایش داده و هر ایرلاینی که هزینه کمتری دارد می‌تواند برای جذب مسافر بیشتر بلیط خود را با سود کمتر و قیمت پایین تر بفروش برسانند.

سرپرستی رئیس سازمان هواپیمایی کشور بر شرکت هما مصداق بازار تعارض منافع است
عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از طرفی مدیر عامل شرکت هواپیمایی هما نیز هرچه سریع‌تر باید مشخص شود، اینکه رئیس سازمان هواپیمایی کشور، همزمان با حفظ سمت سرپرست ایران ایر باشد مصداق بارز تعارض منافع بوده و قابل قبول نیست. وزارت راه و شهرسازی باید به این موضوع ورود کرده و هر چه سریع‌تر مدیر عامل شرکت ایران ایر را تعیین کند.

کد خبر: ۱۲۵٬۰۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha