۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۴:۵۷
بودجه ۱۴۰۱؛ بستری مناسب برای تحول بازار سرمایه
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل عنوان کرد

بودجه ۱۴۰۱؛ بستری مناسب برای تحول بازار سرمایه

زمانی که بودجه به سوی واقعی شدن حرکت کند، سرمایه‌گذاران نیز به حوزه بازار سرمایه وارد شده و بدون تاثیرپذیری از حباب‌های اطراف، از بازار سرمایه به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کنند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، رسول فرخی میکال دبیر کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۱ ویژگی‌های ممتازی نسبت به دوره‌های گذشته دارد، گفت: یکی از ویژگی های ممتاز بودجه ۱۴۰۱، این است که به سوی واقعی شدن اقتصاد پیش می‌رود تا بتواند ضمن کاهش کسری بودجه در کشور، مالیات‌ها را واقعی تر کرده و مانع فرار مالیاتی شود.

رسول فرخی میکال در این‌باره افزود: لایحه بودجه ۱۴۰۱ سعی دارد ضمن نگاه به درون کشور، اقتصاد مقاومتی را احیا کرده و استفاده از ظرفیت‌های درونی جامعه به ویژه در سطح روستاها و مشاغل خانگی را افزایش و زنجیره تولید را توسعه داده و در صادرات کالاهای غیر نفتی هم نقشی بزرگی را ایفا کند.

وی اظهار کرد: هر اندازه بتوانیم در نحوه وصول مالیات، جامعه هدف را براساس آمار و اطلاعات واقعی بشناسیم و براساس آن برنامه ریزی‌های مدونی داشته باشیم، به طور حتم در بهره وری تولید و همچنین در تثبیت کالا کمک بزرگی به اقتصاد کشور خواهد شد و می‌توان به سمت واقعی شدن اقتصاد حرکت کرد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس تصریح کرد: بازار سرمایه متأثر از تمامی مجموعه‌های مربوط به حوزه سرمایه گذاری است و زمانی که بودجه به سوی واقعی شدن حرکت کند، سرمایه‌گذاران با خیال آسوده به بازار سرمایه وارد شده و بدون تاثیرپذیری از حباب‌های اطراف، از بازار سرمایه به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کنند.

فرخی خاطر نشان کرد: در صورت تکمیل زیرساخت‌های اقتصادی در کشور، می‌توان شرایط پایداری را برای بازار سرمایه ایجاد کرد.

کد خبر: ۱۲۴٬۹۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha