۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
سرمایه گذاری ۹۰۰ میلیارد تومان برای بزرگترین دامداری صنعتی در شمال
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

سرمایه گذاری ۹۰۰ میلیارد تومان برای بزرگترین دامداری صنعتی در شمال

ساری- صدیقی، فعال در صنعت دامپروری و کشاورزی مازندران گفت: برای بزرگترین دامداری صنعتی و کشاورزی استان های شمالی در مازندران بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفت.

فرزاد صدیقی در حاشیه ستاد تسهیل رونق تولید در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به توسعه دامپروری پرواربندی در دشت ناز ساری گفت: در قالب این طرح دامداری پنج هزار راسی ایجاد می شود.

وی همچنین با اشاره به ایجاد دامپروری ۱۰ هزار راسی مولد و گلخانه هیدروپونیک گفت:برای اجرای طرح ها ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفت و برای ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و سه هزار نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه شرکت دشت ناز به عنوان بزرگترین شرکت فعال در حوزه کشاورزی و دامپروری در کشور است، افزود: بزرگترین دامداری صنعتی استان های شمالی با شش هزار و ۴۰۰ راس دام در این منطقه وجود دارد.

صدیقی با اظهار اینکه روزانه ۱۰۰ تن شیر تولید می شود، میزان محصولات دامپروری و کشاورزی را ۱۰۰ هزار تن در سال ذکر کرد و گفت: هدف از اجرای تفاهمنامه ای که بین استانداری و بنیاد مستضعفان به عنوان بزرگترین طرح دامپروری بعد از انقلاب در کشور امضاء شد، این بود که بتوانیم به توسعه صنعت دامپروری و کشاورزی اقدام کنیم.

این فعال در صنعت دامپروری و کشاورزی گفت: طبق برنامه میزان تولید شیر از ۱۰۰ تن به ۱۷۰ تن در روز خواهد رسید و میزان تولید گوشت قرمز سالانه به دو هزار تن خواهد رسید.

وی ادامه داد: صنعت دامپروری در سال های اخیر دچار چالش های زیادی روبرو شد و نبود سرانه مصرف محصولات، مشخص نبودن نرخ خرید تضمینی برای تمامی محصولات از جمله دغدغه ها است.

صدیقی گفت: برخی از محصولت جزو استراتژیک به شمار می روند اما باید بدانیم که هر محصولی در جایگاه خود با اهمیت و استراتژیک است.

کد خبر: ۱۲۴٬۸۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha