۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰
باید منتظر تبعات افزایش سن بازنشستگی باشیم
نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس:

باید منتظر تبعات افزایش سن بازنشستگی باشیم

نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: پازل ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی باید جدا از بودجه بررسی شود و تاوان این ورشکستگی را نباید مردم پرداخت کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی بابایی کارنامی، در مورد افزایش ۲ سال سن بازنشستگی گفت: طرح افزایش سن بازنشستگی که در لایحه بودجه پیشنهادی ۱۴۰۱ آمده است، با واکنش‌های کارشناسان و متخصصان مربوطه روبرو شده است، این پیشنهاد موافقان و مخالفان بسیاری دارد؛ اگر جزیی به ماجرا نگاه کنیم تصویب چنین پیشنهاداتی تبعاتی به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، افزود: طبق بند «د» تبصره ۲۰ لایحه بودجه ۱۴۰۱، حداقل و حداکثر بازنشستگی تمامی مستخدمین مرد و زن به هر میزان سابقه خدمت در صندوق سازمان تامین اجتماعی ۲ سال افزایش می‌یابد، دلایل و بهانه‌های متفاوتی از قبیل ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی مطرح می‌شود؛ نباید به بهانه ورشکستگی این صندوق‌ها عدالت را زیر سوال ببریم.

نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس، اظهار کرد: بند «د» تبصره ۲۰ لایحه بودجه سال آینده، نباید در مجلس رای بیاورد و دولت هم بهتر است این بند را اصلاح کند و نشست‌هایی مشترک بین دولت و مجلس پیرامون اهمیت ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی برگزار شود تا بدهی که دولت به سازمان تامین اجتماعی دارد یکبار برای همیشه مشخص و منابع مالی آنها تامین شود و همچنین برنامه هدفمندی را برای اداره این صندوق‌ها در نظر بگیریم.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به تبعات تصویب این تبصره گفت: اگر ۲ سال به سن بازنشستگی اضافه شود، بی شک آثار مدیریت بر بودجه زیر سوال می‌رود و با تبعاتی نظیر نارضایتی مردم به ویژه افرادی که در سن بازنشستگی قرار دارند، روبرو خواهیم بود.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، در پایان خاطر نشان کرد: پازل ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی باید جدا از بودجه بررسی شود و راهکار علمی نظیر استفاده از تجربیات علمی کشورهای دیگر، استفاده بهینه از اندوخته‌های فعلی این صندوق‌ها و ارتباط با منابع مدیریتی در یک برنامه ۵ الی ۱۰ ساله می‌تواند مسیر رهایی این صندوق‌ها از بحران باشد، اما باید توجه کنیم تاوان این ورشکستگی را نباید مردم پرداخت کنند.

کد خبر: ۱۲۴٬۷۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha