۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
۱۴ تفاهم نامه اقتصادی و زیر بنایی در سفر دولت به یزد امضا شد
مدیرکل دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری یزد:

۱۴ تفاهم نامه اقتصادی و زیر بنایی در سفر دولت به یزد امضا شد

یزد - مدیرکل دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری یزد با اشاره به سفر هیئت دولت به این استان گفت: در این سفر ۱۴ تفاهم نامه اقتصادی و زیر بنایی در بخش های مختلف به امضاء رسید.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، سید کمال نورالدینی در جلسه بررسی طرح های سرمایه گذاری در استان یزد در خصوص پیگیری نتایج سفر روحانی به یزد گفت: مرحله اجرایی برخی از این تفاهم نامه ها آغاز شده و برخی نیز در حال پیگیری برای اجرایی شدن است.

وی تامین مالی طرح ها و واحدهای اقتصادی سرمایه در گردش، نیمه تمام و سرمایه گذاری استان با ۵۴ هزار میلیارد تومان در مدت سه سال، سرمایه گذاری خطر پذیر در طرح های فناورانه استان با ۲۴ میلیارد تومان و احداث سه شهرک صنعتی تخصصی غذا و دارو در تفت، طلا و جواهر و نساجی و پوشاک در یزد و ۸۰ کارگاه در مناطق کمتر توسعه یافته با اعتباری افزون بر ۵۰۶ میلیارد تومان از جمله این طرح ها می باشد.

مدیرکل دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری یزد اجرای طرح بررسی دام سبک دو هزار راسی با ۳۲ میلیارد تومان از دیگر تفاهم نامه هایی عنوان کرد که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

نورالدینی نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل درون شهری و بین شهری را از دیگر تفاهم نامه ها عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به چالش های موجود در زمینه پسماند صنعتی با ۷۰ میلیارد تومان اعتبار این بخش مدیریت خواهد شد.

وی تصریح کرد: احداث پایانه صادراتی محصولات گلخانه ای کشاورزی، فراورده های کشاورزی و صدور مجوز بارانداز نهاده های دامی ، مشارکت در طرح بازآفرینی و توسعه شهری محور پیامبر اعظم،  انتقال مدیریت مرکز داده استانی به دانشگاه یزد، تامین برق معادن استان و ارتقاء پایدار شبکه برق شهرستان های خاتم، میبد و تفت، همکاری دو جانبه در خصوص توسعه و ترویج صنعت فرش و حمایت از سرمایه گذاری در پروژه های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از دیگر تفاهم نامه‌ها است.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری استانداری یزد گفـت: این تفاهم نامه ها با همکاری ۱۴ بانک عامل، صندوق نوآوری و شکوفایی، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی، توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، اوقاف و امور خیریه، بهینه سازی مصرف سوخت، صندوق ملی محیط زیست، وزارت خانه‌های جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و تجارت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، کمیته امداد امام خمینی(ره) شرکت بازآفرینی شهری ایران، شرکت مادر تخصصی توانیر و مرکز ملی فرش ایران عملیاتی خواهد شد.

نورالدینی اظهار امیدواری کرد با همت و تلاش دستگاههای استانی بتوانیم در مهلت تعیین شده طرح ها را به سرانجام برسانیم و گامی مهم در جهت رشد و توسعه استان برداریم.

کد خبر: ۱٬۲۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha