۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
تداوم افزایش قیمت نفت در بازار جهانی
تحلیل بورس های جهانی/17 فروردین 99؛

تداوم افزایش قیمت نفت در بازار جهانی

قیمت نفت خام و نفت برنت در بازار جهانی با افزایش خوبی مواجه شده است.

وحید بلالی؛ خبرگزاری بازار_ قیمت نفت خام در بازار جهانی تا به این لحظه به قیمت ۲۹ دلار رسیده است که رشد ۱۴.۵۳ درصدی را نشان می دهد، قیمت نفت برنت نیز با افزایش ۷.۸۱ درصدی به مرز ۳۵ دلار رسیده است، قیمت طلای آمریکا نیز با رشد ۰.۷۲ درصدی به ۱۶۲۲ دلار برای هر انس رسیده است، نقره با کاهش ۰.۷۳ درصدی به ۱۴.۴۸ و پلاتین نیز با کاهش ۰.۸۲ درصدی به ۷۳۱ دلار برای هر انس رسیده است.  

مس در بازار آمریکا به قیمت ۲.۱۹۸۴ دلار رسیده که رشد بسیار اندکی را تجربه کرده است، نیکل، آلمینیوم، روی و سرب نیز در بازار آمریکا با کاهش قیمت اندک مواجه شده اند.

در بازار اروپا نیز قیمت طلا به ۱۵۰۰ دلار رسیده و افزایش ۱.۰۹ درصدی مواجه شده است، نقره نیز با کاهش ۰.۳۶ درصدی، پلاتین نیز با کاهش ۰.۴۵ درصدی مواجه شده است.

اما بیشترین کاهش قیمت را در بازار اروپا فلز رودیوم متحمل شده که با کاهش ۳۰ درصدی به ۶.۹۳۶ دلار رسیده است در بازار آمریکا نیز رادیوم ریزش ۳۰ درصدی را تجربه کرده به ۷۵۰۰دلار رسیده است، فلز رودیوم از فلزهایی است که در ساخت خودرو و صنایعی مانند جواهرسازی و لوسترسازی و وسایل تزئینی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. معادن این فلز بسیار محدود بوده و در کشورهای آفریقایی یافت می شود.

فلز اورانیوم اما در بازار آمریکا با افزایش قیمت ۱۲.۹۹ درصدی مواجه شده و هر انس آن به قیمت ۲۷۴۰۰۰ دلار رسیده است، در بازار اروپا نیز افزایش قیمت این فلز حساس که از ایزوتوپ آن در صنعت هسته ای مورد استفاده قرار می گیرد اتفاق افتاده است، افزایش تولید برق و انرژی برای مردمان دنیا که در قرنطینه هستند از دلایل بنیادی افزایش قیمت اورانیوم است.

کد خبر: ۱۲٬۴۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha