۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
بازگردانی اختیارات حوزه بازرگانی به وزارت جهاد به مهار قیمتها کمک می کند
، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

بازگردانی اختیارات حوزه بازرگانی به وزارت جهاد به مهار قیمتها کمک می کند

اوسطی، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: متاسفانه دلالان و واسطه‌ها در اقتصاد کشور حضور پر رنگی دارند که باید با ایجاد سازوکارهایی نقش آنها در حلقه تولید و توزیع کاهش پیدا کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، پرویز اوسطی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص تاثیر تامین نهاده‌های دامی و عرضه گوشت مرغ در سامانه بازرگام در کنترل بازار، گفت: در قرارگاه امنیت غذایی تشکیل شده در وزارت جهاد کشاورزی روند تامین، تولید و عرضه حدود ۵۷ کالای اساسی پیگیری می‌شود و مقرر شده است این قرارگاه در استان‌ها نیز قرارگاه تشکیل شود.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توزیع هوشمند کالاهای اساسی با محوریت سازمان تعاون روستایی آغاز شده است، ادامه داد: درحال حاضر روند واردات نهاده‌های دامی به خوبی انجام شده و انبارهای پشتیبانی وضعیت مطلوبی دارند و تولید گوشت مرغ با ایجاد سامانه‌هایی مانند بازارگاه پیگیری می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: مجموعه اقدامات وزارت جهاد کشاورزی آرامشی را در بازار کالاهای اساسی ایجاد کرده است اما باید ضعف‌هایی که در حوزه توزیع محصولات در بازار وجود دارد را به مرور بر طرف کنند.

وی با بیان اینکه دلالان و واسطه‌ها در اقتصاد کشور حضور پر رنگی دارند که باید با ایجاد سازوکارهایی نقش آنها در حلقه تولید و توزیع کاهش پیدا کند، گفت: این امیدواری وجود دارد با تداوم روند فعلی مشکلات عرضه محصولات تولیدی به بازار بر طرف شود.

اوسطی با اشاره به اینکه یکی دیگر از دلایل بهبود وضعیت بازار محصولات اساسی از جمله گوشت مرغ بازگردانی اختیارات حوزه بازرگانی به وزارت جهاد کشاورزی است، ادامه داد: در حال حاضر فرماندهی از مزرعه  تا سفره محصولات کشاورزی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است و این وزارتخانه به صورت منسجم اقدامات لازم را پیگیری می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: شبکه نظارتی وزارت جهاد کشاورزی با انتقال بخشی  از نیروهای وزارت صمت به این وزارت‌خانه، به کارگیری ظرفیت بسیج و همراهی آنلاین شبکه تعزیرات کشور تشکیل شده و روند فعلی باید تداوم داشته باشد.

کد خبر: ۱۲۴٬۶۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha