۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
موسسه اعتباری ملل املاک مازاد خود را به مزایده گذاشت| کسب سود ملل از پرداخت تسهیلات
«بازار» گزارش می دهد؛

موسسه اعتباری ملل املاک مازاد خود را به مزایده گذاشت| کسب سود ملل از پرداخت تسهیلات

موسسه اعتباری ملل سهام شرکت های تابعه خود را به افراد حقیقی یا حقوقی متقاضی و واجد شرایط بر اساس قیمت پایه اعلامی به بالاترین قیمت پیشنهادی و به صورت نقدی واگذار کرد.

به گزارش بازار، موسسه ملل در راستای طبق گزارش منتشره شده در سامانه کدال، این موسسه در مزایده فروش سهام برخی از شرکت‌های تابعه خود شرایط فروش نقدی آنها را این گونه اعلام کرد؛ ۵۰ درصد بهای مورد معامله همزمان با انعقاد قرارداد، ۴۵ درصد همزمان با تحویل ملک مورد معامله (حداکثر یک ماه بعد از انعقاد قرارداد) و ۵ درصد همزمان با تنظیم سند رسمی دریافت می گردد.

همچنین در فروش اقساطی سهام برخی شرکت های ملل نیز اعلام شده است: ۳۰ درصد نقدی،مابقی در قالب قرارداد اجاره به شرط تملیک در اقساط حداکثر ۶۰ ماهه می باشد. همچنین در صورتی که متقاضی در نظر داشته باشد با شرایط نقدی نسبت به خرید ملک اقدام نماید قیمت پایه مزایده مشمول ۵ درصد تخفیف  است.

بنا به این گزارش؛ فروش برخی از دارایی‌ها و املاک موسسه ملل در قالب سهام و درآمد مناسب، بی تردید بیانگر تمکین این موسسه به مصوبات قانونی فروش املاک مازاد بانکی است که سالهاست برآن تاکید شده اما خیلی از بانک ها و موسسات نسبت به این موضوع همچنان بی توجه اند.

علاوه بر این، موسسه اعتباری ملل هم اکنون درصدد افزایش سرمایه ۱۰ هزارمیلیاردی خود برای بهبود نسبت کفایت سرمایه است. این موسسه در مسیر توسعه ریسک‌های موجود، استفاده از حداکثر ظرفیت‌های خود، برای افزایش ظرفیت توسعه فعالیت‌های سودآور و حفظ توان رقابت‌پذیری در صنعت بانکداری گام برمی دارد و در این راستا مجوزهای لازم را نیز اخذ کرده است.

طبق گزارش های موجود، موسسه ملل در هشت‌ماهه منتهی به آبان ماه سال جاری، ۱۶۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات با سرفصل مشارکت مدنی پرداخت کرده است که از این میزان تسهیلات که حدود ۶۵ درصد از کل تسهیلات موسسه بوده است، ۲۹ هزار میلیارد ریال درآمد کسب کرده است.

کد خبر: ۱۲۴٬۶۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha