۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۲
 اول اطمینان خاطر، بعد تامین مالی!
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

اول اطمینان خاطر، بعد تامین مالی!

تحلیلگر بازار بورس، پیش‌بینی کرد جزئیات صندوق ۵۰ همتی جدیدِ بورس ناظر بر تزریق منابع باشد و تاکید کرد در مقطع کنونی احساس می‌شود اطمینان خاطر بیش از تامین مالی برای بورس رهگشاست.

به گزارش بازار، فردین آقابزرگی ضمن ابراز خوشنودی نسبت به اجرای رسالت اصلی سازمان بورس مبنی بر حفظ منافع سرمایه داران گفت: در اردیبهشت سال جاری بسته حمایتی برای بازار تعریف شد اما عملیاتی شدن آن و تزریق منابع، دستاورد خوبی بود.

وی در عین حال تاکید کرد نمی توان انتظار داشت که صندوق ۵۰ همتی وظیفه بازارگردانی را اجرایی کند؛ بلکه مسئله مهم کاهش ریسک معاملات و ثبات بخشیدن به نظام معامله ای است.

آقابزرگی همچنین دریافت منابع به صورت وجه نقد را نسبت به شقوق دیگر تزریق مالی، ارجح دانست و افزود: اگر دارایی تخصیص داده شود، رویکردهای دیگری پدید می آید. ضمن اینکه صرفا نباید در جهت نظام دادن به شاخص کل در بورس حرکت شود.

وی معتقد است تلاقی نقطه کف قیمت ها در جهتی ایده آل واقع شده است که نسبت قیمت به درآمد آتی را حدود ۴ تا ۴.۵ نشان می دهد و این ارقام بسیار ارزنده تر از شش ماه نخست سال گذشته می باشد.

آقابزرگی تاکید کرد مدیریت این صندوق به نوعی باید صورت گیرد تا انسجام با رویکرد و منافع بخش خصوصی در نظر گرفته شود و در این صورت بورس کارایی حد اعلای خود را به دست خواهد آورد.

وی یادآوری کرد: ترکیب دارایی های صندوق توسعه با بازار تثبیتی باید به گونه ای باشد که بخش عمده آن متوجه سهام و اوراق بهادار باشد ولی صورت های مالی در گذشته نشان داد که ۴۰درصد منابع متوجهِ سپرده های بانکی بود که در شرایط حال حاضر توجیه پذیر نیست.

آقابزرگی همچنین از افزایش قدرت بازار سرمایه خبر داد و گفت: نمی توان انتظار داشت بعد از رونماییِ چنین بسته ای شاهد یک رالیِ افزایشِ قیمت همانند شش ماهه اول سال ۹۹ باشیم.

وی همچنین خطاب به مردم گفت که باید بازه سرمایه گذاری را باید به صورت بلند مدت در نظر گیرند؛ یعنی کسانی که نگاهی سفته بازی دارند، در این مسیر موفق نخواهند بود و چنین نقطه نظری باید تغییر پیدا کند.

آقابزرگی در پایان تاکید کرد سرمایه گذاری در بورس صرفا باید از محل پس اندازهای مردمی باشد که نیاز ضروری در کوتاه مدت برای آن پدید نیاید و از طرفی سهام داران باید شرکت های مختلف را انتخاب نمایند که به کل دارایی آن ها ضربه وارد نشود.

کد خبر: ۱۲۴٬۶۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha