۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
اصل جدی برای دولت و مجلس؛ مخابره پیام شفاف و روشن به بازار سرمایه
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

اصل جدی برای دولت و مجلس؛ مخابره پیام شفاف و روشن به بازار سرمایه

دولت و مجلس موظف هستند ضمن نظارت بر عملکردها، آنچه که به رونق و توسعه بازار کمک می‌کند را در دستور کار خود قرار داده و به عنوان مثال در بودجه پیام شفاف و روشنی را به سرمایه‌گذاران مخابره کنند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این روزها بیشتر مردم کشور سهامدار بازار سرمایه هستند و انتظار زیادی از بازار دارند گفت: با توجه به حضور بیشماری از مردم در بازار سرمایه به عنوان سهامداران خرد و همچنین وضعیت ثبات بازار و یا رونق آن به یکی از دغدغه‌های اصلی برای مردم تبدیل شده است.

شهباز حسن پور بیگلری در این باره افزود: افراد بسیاری سرمایه‌های مازاد خود را به سوی بازار سرمایه هدایت کردند و انتظار سود از آن دارند. بنابراین دولت و مجلس موظف هستند ضمن نظارت بر عملکردها، آنچه که به رونق و توسعه بازار کمک می‌کند را در دستور کار خود قرار داده و به عنوان مثال در بودجه پیام شفاف و روشنی را به سرمایه‌گذاران مخابره کنند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس با چشمانی باز بودجه را رصد خواهد کرد، ادامه داد: آنچه که امروز در رسانه‌ها به آن توجه می شود کلیاتی از وضعیت بودجه سال ۱۴۰۱ است و بر این اساس مجلس هم با دقت، نسبت به موارد ذکر شده در بودجه حساس است و موارد را بررسی می‌کند.

حسن پور اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی حدود ۴ یا ۵ موضوع مهم و اساسی که به معیشت مردم بر می‌گردد را بیش از همه مورد توجه قرار داده و امروز باید به قشرهای نیازمند و قشرهای آسیب پذیر در جامعه بیش از گذشته توجه شود.

وی شفاف سازی را در اولویت کارها قرار داد و افزود: در بحث مربوط به بازار سرمایه و بورس به عنوان یک اصل برای دولت و مجلس، مباحثی خاص وجود دارد که در بودجه ۱۴۰۱ هم به آن اشاره شده که توجه به آنها می‌تواند بازار را به ثبات رسانده و از نوسان جلوگیری کند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر خاطر نشان کرد: امیدواریم اعتماد مردم که سرمایه اصلی هر فعالیت اقتصادی است روز به روز در بازار سرمایه افزایش یابد.

کد خبر: ۱۲۴٬۶۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha