۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱
ممنوعیت استقرار صنایع انرژی بر و آب بر در سرزمین‌های خشک
معاون امور برنامه ریزی سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد

ممنوعیت استقرار صنایع انرژی بر و آب بر در سرزمین‌های خشک

معاون امور برنامه ریزی، نظارت و آمایش سرزمینی سازمان برنامه و بودجه گفت: با توجه به بحران آبی که در کشور وجود دارد، اجازه استقرار صنایع انرژی بر و آب بر را در پهنه‌های خشک سرزمین نمی‌دهیم.

به گزارش بازار، علیرضا رحمت نیا معاون امور برنامه ریزی، نظارت و آمایش سرزمینی سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه سند آمایش سرزمینی در اسفند ۱۳۹۹ برای سطح ملی و ۳۱ استان، مصوب شد و مبنای بودجه سال ۱۴۰۱ قرار گرفته است، افزود: از ۲۵۵ سیاستی که در سند ملی آمایش سرزمینی داریم ۷۰ سیاست را به عنوان پیشران بودجه سال ۱۴۰۱ استفاده کردیم.

او ادامه داد: در سیاست‌های سطح ملی و استانی، همه صنایع انرژی بر و آب بر را ملزم کردیم در سواحل و جاهایی که به آب دسترسی دارد مستقر شوند به ویژه سواحل مکران که به نوعی بهشت سرمایه گذاری کشور باید باشد و مورد تاکید سند ملی و استانی ما هستند.

رحمت نیا اضافه کرد: بر اساس سند ملی، مکلف شدیم، سامانه پایش و ارزیابی توسعه فضایی کشور را مستقر کنیم که در این سامانه بر اساس لایه‌های اطلاعاتی مختلف می‌توانید توسعه فضایی کشور را رصد کنید.

معاون امور برنامه ریزی، نظارت و آمایش سرزمینی سازمان برنامه و بودجه گفت: به نوعی در آمایش باید بخش‌ها را با هم هماهنگ کنیم و ویژگی کلی گری، جامع نگری، افق ۲۰ ساله از ویژگی آمایش است.

وی ادامه داد: مطالعات گسترده و تفصیلی در استان‌ها شامل ۱۱۰۰ جلد گزارش و ۵۰ جلد گزارش ملی است و بر مبنای ارزیابی توان اکولوژیک، پهنه‌های سرزمین را سطح بندی کردیم.

کد خبر: ۱۲۴٬۵۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha