۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴
۶ دستور کار وزارت صمت برای توسعه سرمایه گذاری در تولید
وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد

۶ دستور کار وزارت صمت برای توسعه سرمایه گذاری در تولید

فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت، شش دستور کار این وزارتخانه را برای توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در تولید برشمرد.

به گزارش بازار، سیدرضا فاطمی امین در نشست هم‌اندیشی با نهادهای سرمایه‌گذار و هم‌افزایی و تبادل‌نظر برای توسعه سرمایه‌گذاری در بخش صنعت، معدن و تجارت افزود: تعیین اولویت‌ها در سرمایه‌گذاری و آمایش سرزمین، دو دستور کار نخست این وزارتخانه برای توسعه سرمایه‌گذاری در تولید است.

وی اضافه کرد: به طور نمونه شهرهایی داریم که از نظر تراکم واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری مشکلاتی برای آن‌ها ایجاد شده و این در حالی است که شهرهایی با کمبود سرمایه‌گذاری نیز داریم البته به این مشکل باید مکان‌یابی‌های نامناسب را نیز اضافه کرد.

وزیر صمت گفت: مشخص بودن میزان سرمایه‌گذاری برای اجرای کل طرح، از ابتدا دستور کار سوم وزارتخانه برای توسعه سرمایه‌گذاری در تولید است، زیرا گاهی مشاهده شده است که برخی طرح‌ها به ۳۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت نرسیده با مشکل تامین مالی مواجه می‌شوند و باید با روش‌های مختلف مانند صندوق پروژه به آن‌ها کمک کرد.

آقای فاطمی امین افزود: در دستور کار چهارم، بسته‌هایی سرمایه‌گذاری، آماده می‌شود که در این باره چند معدن با هم به مزایده گذاشته خواهد شد.

وی گسترش سهامداری مردم را دستور کار پنجم وزرات صمت برای توسعه سرمایه گذاری در تولید دانست و گفت: در این نوع سرمایه‌گذاری به توزیع ثروت توجه خواهیم کرد به طور نمونه برای معدن مس جانجا (در استان سیستان و بلوچستان) دو مرحله مزایده برگزار شده و مزایده نهایی میان سه شرکت خواهد بود که قرار است ۴۰ درصد از سهام معدن «مس جانجا» به مردم واگذار شود یعنی توزیع ثروت باید درست انجام شود و مردمی که در آن منطقه زندگی می‌کنند از برکات آن منتفع شوند.

آقای فاطمی‌امین گفت: دستور کار ششم، هماهنگی میان ذی‌نفعان طرح‌ها است یعنی در اجرای طرح با همه نهادهای مسئول و ذی‌نفع در استان اعم از استاندار، فرماندار و دیگر سازمان‌های ذی‌ربط هماهنگی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: برای فعال کردن فرصت‌های سرمایه‌گذاری از سرمایه‌گذاران درخواست همکاری داریم تا فرصت‌ها را شناسایی و تحلیل کنند و نهادهای سرمایه‌گذار فهرست را ملاحظه کرده و نقاط ضعف و موانع سرمایه‌گذاری را به وزارت صمت منتقل کنند.

وزیر صمت گفت: در دی‌ماه ۳ طرح معدنی و در بهمن‌ماه شش طرح معدنی ارائه می‌شود و قرار است برای هر شهرستان برنامه خاص همان شهرستان را داشته باشیم.

آقای فاطمی‌امین با بیان اینکه در این دوره فعالیت خود را بر روی ۶ حوزه و اولویت متمرکز خواهیم کرد افزود: ماشین‌آلات و تجهیزاتی مانند تجهیزات مکانیکی، الکترونیکی، برقی، صنایع حمل و نقل و مواد پیشرفته از جمله این اولویت‌هاست.

وی گفت: البته در این بین حلقه‌های مفقوده هم وجود دارد؛ به طور نمونه ما تولیدکننده فولاد خام هستیم، ترانسفورماتور هم تولید می‌کنیم، میلیون‌ها تن شمش را هم صادر می‌کنیم در حالی که ورق هسته‌ای را وارد می‌کنیم که این یک نمونه از آن حلقه‌های مفقوده است.

کد خبر: ۱۲۴٬۵۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha