۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
ضرورت ایجاد یک بازار یکپارچه در چین؛ ترویج جریان هموار کالاها و عوامل تولید
شی جین پینگ اعلام کرد؛

ضرورت ایجاد یک بازار یکپارچه در چین؛ ترویج جریان هموار کالاها و عوامل تولید

شی جین پینگ رئیس جمهور چین بر افزایش ساخت یک بازار ملی واحد برای ترویج جریان هموار کالاها و عوامل تولید (زمین، نیروی کار، سرمایه و شرکت ها) به منظور خدمت به الگوی توسعه جدید تاکید کرده است.

به گزارش بازار، شی جین پینگ رئیس جمهور چین بر افزایش ساخت یک بازار ملی واحد برای ترویج جریان هموار کالاها و عوامل تولید (زمین، نیروی کار، سرمایه و شرکت ها) به منظور خدمت به الگوی توسعه جدید تاکید کرده است.

شی که همچنین دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین است، این اظهارات را هنگام میزبانی جلسه کمیته مرکزی به منظور تعمیق اصلاحات کلی در روز جمعه بیان کرد.

رئیس جمهور چین گفت که تقویت الگوی توسعه جدید نیازمند یک بازار ملی واحد است که کارآمد، تنظیم شده، باز و تشویق کننده رقابت منصفانه باشد، ضمن اینکه وی خواستار ایجاد قوانین و سیستم‌های یکپارچه بازار در سراسر کشور شد تا به جریان آزادانه کالاها و عوامل تولید در مناطق وسیع‌ تر کمک کند.

در این نشست، مجموعه ای از اسناد از جمله پیشنهاداتی به منظور تسریع در ساخت بازار ملی واحد، دستورالعملی برای بهبود بیشتر کارایی نظارت دولت برای پیشبرد توسعه با کیفیت بالا و پیشنهادی برای ارتقای ساختمان دانشگاه های در سطح جهانی و پیشنهاد پرورش رشته های درجه یک به تصویب رسید.

شرکت کنندگان در این نشست از به کارگیری تلاش ها در جهت ارتقاء اصلاحات بازار محور کشور که در  هجدهمین کنگره ملی خلق چین در سال ۲۰۱۲ رخ داد، استقبال و خاطرنشان کردند که مشکلات برجسته در سیستم بازار موجود کشور همچنان وجود دارد.

آنها گفتند که قوانین و مقررات بازار به طور کامل در سراسر کشور یکپارچه نبوده، عوامل تولید به آرامی و آزادانه در جریان نیستند و اغلب اقدامات حمایتی محلی یافت می شود.

شرکت کنندگان در این نشست بر لزوم تمرکز بر بهبود قوانین و سیستم های بازار در جهت تقویت یکپارچگی سیاست ها و افزایش هم افزایی در اجرای آنها به منظور تشکیل بازاری واحد برای تجمیع منابع، تقویت رشد، تشویق نوآوری و ترویج رقابت تاکید کردند.

آنها خواستار به کار گیری تلاش‌ ها برای حذف مقررات و شیوه‌هایی شدند که مانع از توسعه یک بازار واحد و رقابت منصفانه می‌شوند.

آنها افزودند که اولویت باید به اجرای استراتژی‌ های منطقه‌ای اصلی و استراتژی‌های توسعه یکپارچه منطقه‌ای بزرگ داده شود تا به آنها اجازه داده شود تا نقشی نمونه و راهنما در ایجاد یک بازار ملی واحد ایفا کنند.

شی در این دیدار تاکید کرد که کلید توسعه نظام بازار سوسیالیستی، برخورد صحیح با روابط بین دولت و بازار است.

شی گفت که بازار نقش تعیین کننده ای در تخصیص منابع ایفا می کند و از تلاش برای افزایش کارایی نظارت دولت برای حفاظت از حقوق و منافع مشروع شرکت ها و ایمنی افراد و اموال در راستای قانون خواست.

شرکت کنندگان در این نشست خواستار تقویت نظارت در زمینه های کلیدی شدند که فوراً به ایمنی افراد و اموال، امنیت عمومی و مناطقی که خطرات اجتماعی بالقوه بالایی دارند و اتخاذ گام هایی برای پیشگیری و کاهش خطرات عمده اهمیت دارد.

آنها خواستار حمایت از نظارت مبتنی بر قانون و تدوین قوانین و مقررات قابل اجرا برای نظارت بر حوزه های کلیدی نوظهور و بخش های مرتبط با خارجی شدند.

شی همچنین در ریاست این نشست خواستار تعمیق اصلاحات نهادی در توسعه دانشگاه‌های درجه یک و رشته‌های درجه یک شد و بر پرورش استعدادهای جهانی به منظور خدمت به الزامات استراتژیک کشور تأکید کرد.

در این جلسه همچنین دستورالعمل تقویت اخلاق علم و فناوری و پیشنهاداتی در خصوص ارتقاء توسعه مستمری سالمندان ارائه، بررسی و تصویب شد.

شی جین پینگ با اشاره به اینکه اخلاق علم و فناوری یک اصل فراگیر است که باید در فعالیت های علمی رعایت شود، بر اهمیت حفظ اصل ارتقاء رفاه بشریت، احترام به حق زندگی، برابری و عدالت و حفظ شفافیت برای بهبود سیستم حکومت تاکید کرد.

وی همچنین بر لزوم پیشبرد توسعه مستمری های شخصی سالمندان به روشی که متناسب با شرایط ملی باشد، تأکید کرد.

کد خبر: ۱۲۴٬۵۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha