۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶
پرداخت بخشی از اقساط وام مسکن دهک‌های پایین توسط دولت
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

پرداخت بخشی از اقساط وام مسکن دهک‌های پایین توسط دولت

محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی از پرداخت بخشی از اقساط وام مسکن دهک‌های پایین توسط دولت خبر داد.

به گزارش بازار، محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: نرخ سود تسهیلات اعطایی در مصوبه شورای پول و اعتبار در شرایط فعلی، ۱۸ درصد است.

وی گفت:، اما نکته قابل توجه و پیام مصوب این طرح برای متقاضیان این است که دولت به واسطه توانی که در صندوق ملی مسکن دارد به استناد قانون جهش تولید، بخش قابل توجهی از سود تسهیلات را تقبل می‌کند.

محمودزاده با بیان اینکه در این طرح هرچه دهک درآمدی پایین‌تر باشد میزان بیشتری از سود تسهیلات توسط صندوق ملی مسکن به نمایندگی از دولت تامین میشود گفت: به همین جهت اقساط پرداختی مردم بسیار کمتر از اعدادی است که بر اساس ۱۸ درصد محاسبه و عمومی شده است.

وی تصریح کرد: لذا براساس طرح جدید، میزان پرداخت اقساط کاملا مبتنی به توان پرداختی اقساط در دهک‌های مختلف خواهد بود.

محمود زاده با تکذیب اقساط هفت میلیون تومانی طرح حمایتی نهضت ملی مسکن که در برخی رسانه‌ها به آن اشاره شده، افزود: رقم اعلام شده بر مبنای سود ۱۸ درصد است که شیوه پرداخت نظام بانکی است، دولت در مسکن حمایتی به‌ویژه برای دهک‌های یک تا پنج، نیمی از تسهیلات را پرداخت خواهد کرد. بر این اساس رقم اقساط نهایی به کمتر از نصف این مبلغ خواهد رسید.

وی اضافه کرد:‌ نرخ سود تسهیلات بانکی و میزان اقساط بالا و خارج از استطاعت بودن تسهیلات مسکن برای خانوارهای کم‌درآمد و متوسط، چالش مهمی شناسایی شده است که برنامه چهار سال آینده برای رفع آن استفاده از ابزارهای بازار سرمایه از جمله اوراق رهنی در راستای تامین منابع مالی موردنیاز سیستم بانکی برای پرداخت تسهیلات بلندمدت عنوان شده است.

کد خبر: ۱۲۴٬۵۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha