۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
 کارگروه مانع زدایی صادرات در شمال کشور تشکیل شود
استاندار مازندران:

کارگروه مانع زدایی صادرات در شمال کشور تشکیل شود

ساری- حسینی پور، استاندار مازندران خواستار راه اندازی کارگروه توسعه و مانع زدایی صادرات بین سه استان شمالی حوزه خزر شد.

سید محمود حسنی پور در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به تهیه نظام مسائل استان اظهار داشت: متاسفانه هنوز با قوانین ۵۰ سال پیش در شرایط جنگ اقتصادی روبرو هستیم و بسیاری از ظرفیت های استان ها به کارگیری نمی شود.

وی با اظهار اینکه استان های شمالی دارای ظرفیت های زیادی برای تولید ثروت برای مردم هستند اما دست و بالشان بسته است، افزود: یک کارشناس در گمرک یا حوزه دیگر به راحتی جلوی کارها را می گیرد.

وی خواستار راه اندازی کارگروه توسعه و مانع زدایی صادرات بین سه استان شمالی شد و گفت: بسیاری از موانع فرا روی صادرات باید برداشته شود زیرا بهترین میوه های ما در حال پوسیدن است و نمی توانیم صادر کنیم.

استاندار مازندران با عنوان اینکه سه استان شمالی بیشترین سهم را در تولیدات غذایی در کشور دارند، گفت: باید موانع فرا روی تولید و صادرات برداشته شود.

حسینی پور به پلاژهای ساحلی و قرار داشتن بهترین نقاط ساحلی در اختیار وزارتخانه ها اشاره کرد و گفت: این مناطق ثروت هنگفتی است و باید اختیار ساماندهی و واگذاری آن به استانداران داده شود.

وی هزینه نگهداری اماکن و پلاژهای ساحلی دولتی را بالا دانست و گفت: می توان با تغییر کاربری اراضی ساحلی را در اختیار بخش خصوصی قرار داد.

کد خبر: ۱۲۴٬۴۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha