۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۰
مبنا شدن ۳سال آخر خدمت برای دریافت حق بازنشستگی نیاز به کار کارشناسی دارد
رئیس کمیسیون اقتصادی در گفتگو با بازار:

مبنا شدن ۳سال آخر خدمت برای دریافت حق بازنشستگی نیاز به کار کارشناسی دارد

رئیس کمیسیون اقتصادی درباره مبنا قرار گرفتن ۳ سال پایانی خدمت برای دریافت حق بازنشستگی گفت: این مسئله نیاز به کار کارشناسی دارد.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بر اساس قانون فردی که بازنشسته می‌شود، حقوق دو سال آخر خدمتش مبنایی برای حقوق بازنشستگی آن فرد خواهد بود ظاهرا در بودجه سال آینده سه سال پایانی در نظر گرفته شده و این مسئله دریافت حقوق بازنشستگان را کاهش می‌دهد، مجلس چه ارزیابی از این مسئله دارد؟ گفت:این مسئله نیاز به کار کارشناسی دارد.

وی تاکید کرد: کار کارشناسی در این بخش بدین نحوه است که اگر مبنای تعهدات را در حوزه بازنشستگان قرار دهیم، آخرین حقوق از منظر ضوابط و مقررارت می‌تواند مبنا باشد.

وی با بیان اینکه عملا پرداختی که یک فرد در طول سال‌ها داشته اعدادش مشخص است، بیان داشت: این در حالی است که این پرداختی در سال آخر خدمت تغییرات متفاوتی داشته و تعهدات آن صندوق‌ها را که متعلق به بازنشستگان هست - نسبت به پرداخت‌های بازنشستگی - تغییر می‌دهد و امکانی وجود دارد که این پرداخت‌ها عملیاتی نشود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: اما در کنار آن افرادی هم هستند که مسیر دوران خدمتشان و سال‌های پایانی کارشان هم براساس یک رشد منطقی جلو رفته و اگر برای آن‌ها این تصمیم را بگیریم متضرر می‌شوند نظر ما این است که پیشنهاد دولت را در این بخش به درستی بررسی کنیم و اثر هزینه‌ای این تصمیم را به دست آورده و جمع بندی در این بخش داشته باشیم.

کد خبر: ۱۲۴٬۴۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha