۸۰ درصد ویروس‌های تلفن همراه ناشی از فیلترشکن هاست
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

۸۰ درصد ویروس‌های تلفن همراه ناشی از فیلترشکن هاست

زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات استفاده از فیلترشکن‌ها را موجب ایجاد ناامنی دانست و گفت: ۸۰ درصد ویروس‌های روی تلفن‌های همراه از طریق فیلترشکن هاست.

به گزارش بازار، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره برنامه‌های این وزارتخانه برای توسعه اینترنت روستایی، افزود: هم اکنون ۴ هزار و ۵۰۰ روستا داریم که به ارتباطات دسترسی ندارند و در لایحه بودجه سال آینده پیشنهاد دادیم که وزارت نیرو، برق رسانی به این روستاها را در اولویت قرار دهد تا از این طریق دسترسی به فناوری اطلاعات هم برقرار شود و ما مسیرمان در این خصوص بسیار سخت است و اگر با چهار برابر سرعت گذشته حرکت کنیم تا پایان سال آینده همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات دسترسی خواهند داشت.

وی گفت: برای تحقق این امر ما فقط باید ۳ هزار سایت جدید راه اندازی کنیم که فقط ۸ هزار میلیارد تومان بودجه می‌خواهد و برای ارتقای سایت‌های دیگر هم نیازمند بودجه‌های فراوانی هستیم که همه باید پای کار بیایند و اگر قرار باشد بودجه‌ها به روال معمول پرداخت شود، تحقق این برنامه تا سال ۱۴۰۲ زمان می‌برد.

زارع پور در پاسخ به سوالی درباره ظرفیت‌های کشور برای تولید گوشی تلفن همراه، افزود: ما در حوزه تجهیزات انتقال در شبکه توان رقابت با نمونه‌های خارجی را داریم و سال آینده ۷۰ درصد ظرفیت کشور متکی به تولیدات بومی خواهد بود و اگر خودباوری باشد،

وی گفت: اگر اصحاب رسانه از ظرفیت‌های جوانان ما در حوزه پرتابگرها بازدید کنند به این پیشرفت‌ها واقف می‌شویم و در حوزه گوشی تلفن همراه هم تلاش‌هایی صورت گرفته، اما حمایت لازم از طرف حاکمیت صورت نگرفته و نگاه ما در دولت سیزدهم فعال کردن ظرفیت هاست چراکه جوانان ما از جوانان کره جنوبی و چین کمتر نیستند و فقط باید به آن‌ها توجه شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: برخی می‌گوید تولیدات ما مونتاژ است در حالی که ما به اصل مساله که طراحی است، رسیده ایم و در مورد چگونگی ساخت شاهدیم که کشورهای دیگر هم برون سپاری می‌کنند و حتی شرکت‌های بزرگ دنیا هم این کار را انجام داده اند و عزم ما این است که گوشی ایرانی قابل رقابت با نمونه‌های خارجی بسازیم.

زارع پور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا شما برخلاف وزیر قبلی که از توئیتر استفاده می‌کرد، استفاده نمی‌کنید؟، گفت: من از پلتفرم‌های فیلترنشده استفاده می‌کنم و به دنبال کار غیرقانونی نیستم، اما هیچ ملاحظه‌ای برای استفاده دیگران از پلت فرم‌های فیلترنشده ندارم و این تصمیمی شخصی است، اما باید بدانیم که اسناد و مدارک دولتی در پیام رسان‌های خارجی جا به جا می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای برای حمایت از پیام رسان‌های داخلی دارید؟ افزود: امروز صبح در همین خصوص جلسه‌ای داشتیم و ما باید مزیت سازی کنیم که پلت فرم‌های داخلی، خدمات الکترونیکی دولتی را به صورت آی پی آی در خدمت اپراتورهای خدماتی قرار دهند.

زارع پور گفت: البته خط قرمز ما در این خصوص کیفیت است و اگر پلت فرمی بتواند خدمتی خوب و پرسرعت ارایه کند حتما مردم استفاده می‌کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بنا دارید املاک مازاد وزارتخانه را به فروش برسانید؟ افزود: بحث جدی در دولت سیزدهم مولدسازی اموال بلااستفاده دولت است و قطعا در وزارت ارتباطات اموال منقول و غیرمنقول وجود دارد و در لایحه سال آینده پیش بینی شد تا سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان از اموال در این قالب استفاده شود و از معاون توسعه مدیریت خواسته ام بهینه سازی کند و حتی اگر لازم بود از این املاک در طرح ساخت مسکن استفاده شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما از فیلترشکن استفاده می‌کنید؟ گفت: مصوبات شورای عالی فضای مجازی در این بخش لازم الاجراست و اجرای آن زیرساختی‌هایی نیز می‌خواهد و من استفاده از فیلترشکن‌ها را موجب ایجاد ناامنی می‌دانم.

زارع پور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تعرفه‌های تلفن ثابت چقدر قرار است افزایش پیدا کند؟ افزود: بخش خصوصی دنبال اعداد بالایی بود و من مخالفت کردم و قرار شد به صورت تدریجی و پلکانی افزایش پیدا کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای مکانیزه شدن هرچه بیشتر فرآیندهای پست در کشور چه برنامه‌ای دارید؟ گفت: آقای سبحانی فر مدیر عامل شرکت ملی پست اقدامات خوبی کرده و پست به ابزارهای روز مجهز شده است و حتما باید نوسازی ناوگان پست و هوشمندسازی آن شتاب بگیرد و دهه فجر امسال مرکز تجزیه و مبادلات هوشمند پست در تهران راه اندازی خواهد شد.

زارع پور افزود: پست باید به اپراتور لجستیک هوشمند در کشور تبدیل شود و باید مشکلات پست را با همراهی همه بخش‌های کشور حل کنیم.

وی درباره عملکرد پست بانک هم گفت: از آغاز دولت سیزدهم تاکنون حدود ۱۰۰ باجه روستایی پست بانک راه اندازی شده است و زیرساخت‌های ارتباطی در روستاها حتما باید به پشتوانه پست بانک باشد.

کد خبر: ۱۲۴٬۴۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha