۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۷
گرانی کالاها و فشار بر خانواده های آمریکایی
ای پی تی ان گزارش داد

گرانی کالاها و فشار بر خانواده های آمریکایی

با افزایش بهای کالاهای مصرفی در آمریکا، میزان تورم در این کشور به بالاترین حد خود در ۳۹سال گذشته رسید.

به گزارش بازار، شبکه تلویزیونی‌ ای پی تی ان گزارش داد، گرانی قیمت کالاها در آمریکا فشار زیادی بر خانواده ها وارد کرده است. این گزارش می افزاید در آستانه تعطیلات کریسمس، تورم و افزایش بهای کالاها خانواده‌های کم درآمد را در آمریکا تحت تاثیر خود قرار داده و فشار زیادی بر آنها وارد کرده است. دولت آمریکا اعلام کرد شاخص بهای کالاهای مصرفی با افزایش ۶.۸ درصد در سال جاری سبب شده است که میزان تورم در این کشور به بالاترین حد خود در ۳۹ سال اخیر برسد. این موضوع سبب افزایش قابل توجه قیمت کالاهای ضروری مردم آمریکا از جمله مواد غذایی، سوخت، مسکن، خودرو و پوشاک شده است. کالاهایی که میلیون‌ها خانواده آمریکایی در زندگی روزانه خود به آنها نیاز دارند.

تورم و افزایش بهای کالاها تاثیر قابل توجهی بر خانواده‌های کم درآمد آمریکایی داشته است. بحران در زمینه زنجیره تامین کالا و دلایل دیگر نظیر همه گیری کرونا علت این موضوع اعلام شده است. در ۱۲ ماه گذشته هزینه یک خانواده عادی در آمریکا در حدود ۴ هزار دلار افزایش یافته است. جووانی ایوانز (Johnai Evans) از اهالی شهر ردفورد تاون شیپ (Redford Township) در ایالت میشیگان در این رابطه گفت: فرزندان من دیگر همانند سال‌های گذشته شاهد یک کریسمس شاد نخواهند بود. می‌دانم که این موضوع تا چه اندازه برای آن‌ها دشوار است. آن‌ها بچه هستند و بسیاری از آنها هنوز به بابا نوئل اعتقاد دارند. وی افزود: باید بگویم که این وضعیت کاملا ناامید کننده است و این وضعیت فشار زیادی بر خانواده ما وارد آورده است.

چارلز کارول (Charles Carroll) یکی دیگر از اهالی این شهر گفت: این وضعیت به منزله زدن سیلی به صورت خانواده‌هایی است که در همه گیری کرونا گرفتار شده اند و نمی‌توانند درآمد کافی برای یک زندگی مطلوب در اختیار داشته باشند. بهای کالاها به طور دائمی در حال افزایش است. جرومی پاول (Jerome Powell) رئیس بانک مرکزی آمریکا هم گفت: در ماه‌های اخیر بهای کالاها به طور چشمگیری افزایش یافته است و فکر می‌کنم که خطر تورم بالاتر در ماه‌های آتی افزایش یافته است. دانیل مانائنکوف (Daniil Manaenkov) استاد دانشگاه میشیگان هم گفت: با وضعیت کنونی و ادامه افزایش بهای کالاها شما نگران به دست آوردن کالاهای مورد نیاز خود و ادامه دادن به زندگی خود هستید.

کد خبر: ۱۲۴٬۳۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha