۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
حذف ردیف اعتبار ملی ۴ پروژه عمرانی ملایر در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱
نماینده مردم ملایر در مجلس اعلام کرد:

حذف ردیف اعتبار ملی ۴ پروژه عمرانی ملایر در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱

همدان - آزادیخواه، نماینده مردم ملایر در مجلس در خصوص حذف ردیف بودجه‌ای ۴ پروژه عمرانی ملایر در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: محل اعتبار این پروژه‌ها ملی - استانی است و اعتبارات در استان‌ها توزیع می‌شود.

حجت الاسلام احد آزادی‌خواه در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص خبری مبنی حذف ردیف اعتبار ملی چهار پروژه عمرانی شهر ملایر در لایحه بودجه ۱۴۰۱ توضیح داد: سیاست‌های دولت سیزدهم و رئیس جمهور در لایحه بودجه ۱۴۰۱ این است که ردیف‌های ملی را به حداقل برساند و اعتبارات را استانی کند و عملا هیچ پروژه‌ای تعطیل نمی‌شود.

حجت الاسلام آزادی‌خواه با تاکید بر اینکه محل اعتبار این پروژه‌ها ملی-استانی است و اعتبارات در استان‌ها توزیع می‌شود، با اشاره به حذف اعتبار ملی پروژه چهار خطه ملایر-آورزمان- نهاوند از قبل عنوان کرد: قبلا ردیف اعتباری این پروژه حذف شده بود و سال گذشته هم اعتبار ملی نداشت، اما همچنان اعتبار ملی-استانی دارد.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی حدود ۹۸ درصدی پروژه آبرسانی آب شرب از سد کلان به ملایر و اتمام این پروژه گفت: تنها حدود دو تا سه درصد این پروژه باقی مانده و نیازی به اعتبار ملی ندارد.

نماینده مردم ملایر در مجلس یازدهم درباره ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر ملایر نیز عنوان کرد: اجرای این پروژه با دو و سه میلیارد تومان اعتبار پیش نمی‌رود و در تلاش هستیم آن را به ماده ۵۶ ببریم و در این خصوص بانک رفاه پای کار آمده و قرار است ۱۰۰ میلیارد تومان منابع مالی تامین کند که در صورت تحقق کار بسیار بزرگی است.

حجت الاسلام آزادی‌خواه ادامه داد: فاز اول استادیوم پنج هزار نفری ملایز نیز افتتاح شده و عمده‌ نیازهای آن شامل صندلی‌ها، زمین چمن، محوطه‌سازی، حصارکشی و سایر موارد انجام شده و مابقی هم در دست اجرا است.

نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی ملایر در ردیف پروژه‌های ویژه وزارت نیرو قرار گرفت
وی  به ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه فروسیلیس، صنایع و معادن و کشاورزی اشاره کرد و قرار گرفتن نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی ملایر در ردیف پروژه‌های ویژه وزارت نیرو را از دیگر اتفاقات خوب در جهت رفع مشکل تامین برق این شهرستان دانست.

حجت الاسلام آزادی‌خواه با اشاره به ظرفیت موثر شهرستان در زمینه دامپروری، بر لزوم تسریع در عملیات اجرایی پروژه گاوداری ۶ هزار رأسی شستا تاکید کرد و گفت: طی نشستی با وزیر جهاد کشاورزی توسعه گلخانه‌ای که یکی از روش‌های رونق و ستون فقرات جهش تولید بخش کشاورزی شهرستان است مورد بحث قرار گرفت.

وی برخی مشکلات موجود در روند اجرایی پروژه گلخانه گنبد ملایر را موجب عدم پیشرفت آن برشمرد و گفت: از وزیر جهاد کشاورزی تقاضای رفع سریع این مشکلات را داشتیم.

حجت الاسلام آزادی‌خواه عدم برآورد هزینه دقیق عملیات اجرایی با قرارداد پیمانکاران، تاخیر در پرداخت صورت وضعیت پیمانکاران، عدم برنامه زمان‌بندی از طرف مشاوره پروژه، عدم تخصیص اعتبارات لازم جهت اجرای طرح، عدم تعیین تکلیف متقاضیان واحدهای گلخانه‌ای شهرک گنبد به بهانه افزایش قیمت اراضی شهرک توسط شرکت شهرک‌های کشاورزی، عدم تکمیل زیرساخت‌های مود نیاز و افزایش قیمت‌ها و عدم افزایش سقف تسهیلات را از جمله این موانع و مشکلات برشمرد که منجر به کندی روند اجرای پروژه شده است.

وی همچنین خواستار تخصیص تسهیلات جهت توسعه کشت محصولات کم آب‌بر، تخصیص اعتبار برای مرمت و احیای قنوات شهرستان با توجه به مکاتبات انجام شده در سال‌ جاری، اختصاص تسهیلات کم‌بهره در قالب اجرای طرح فراز در باغات انگور با توجه به اهمیت توسعه و گسترش روش‌های نوین باغداری در شهر جهانی انگور شد.
 

کد خبر: ۱۲۴٬۳۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha