۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶
 نگرانی از افزایش بهای کالاها و خدمات در آلمان
دویچه وله گزارش داد؛

نگرانی از افزایش بهای کالاها و خدمات در آلمان

در آلمان همچون دیگر کشورهای اروپایی، افزایش بهای کالاها به یک مشکل اساسی بدل شده است.

به گزارش بازار، شبکه تلویزیونی دویچه وله گزارش داد: افکار عمومی در آلمان نگران ادامه تورم و افزایش بهای کالاها و خدمات در این کشور هستند.

در ابتدا مجری این شبکه تلویزیونی گفت: در دو طرف اقیانوس اطلس بانک‌های مرکزی در تلاشند که با تورم مقابله کنند. افزایش بهای کالاها به یک مشکل اساسی و در زمانی که اقتصاد کشورها در حال احیاء از اثرات ناشی از کرونا است بدل شده است. در اینجا در آلمان برخی افراد شاهد آن هستند که بهای قبض‌های آن‌ها نسبت به سال گذشته دو برابر شده است. بهای سوخت و مواد غذایی هم افزایش یافته است.

در ادامه خبرنگار این شبکه تلویزیونی گزارش داد:بهای یک گل کلم به ۳ یورو و ۹۵ سنت رسیده است. بهای دیگر کالاها هم نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. بهای مواد غذایی به طور متوسط به میزان ۴.۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

در ادامه یک فروشنده میوه و سبزی گفت:مردم در خرید تردید می‌کنند، زیرا همه از نظر مالی دچار آسیب شده اند. این موضوع به خوبی در اینجا مشاهده می‌شود. مردم نسبت به گذشته خریدهای کمتری انجام می‌دهند.

در ادامه خبرنگار گفت:در یک مغازه فروش مواد غذایی آماده فروشنده بهای کالاهای خود را بیش از ۳۰ درصد افزایش داده است، زیرا مواد غذایی که وی به آن‌ها نیاز دارد بسیار گران شده اند.

در ادامه خبرنگار گفت:یک زن بازنشسته که کلاه می‌فروشد دیگر توانایی خرید غذا را ندارد و برای تهیه غذای خود به مراکز توزیع غذا بین افراد فقیر مراجعه می‌کند.

در ادامه خبرنگار گفت:بهای سوخت هم به طور قابل توجهی افزایش یافته است. نرخ بنزین با کیفیت بالا نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته است. بهای گرم کردن خانه‌ها هم دو برابر افزایش یافته است. علت این موضوع همه گیری و وضع مالیات کربن است. بانک مرکزی اروپا معتقد است که افزایش تورم موقتی و نتیجه اثرات همه گیری است. انتظار می‌رود که تورم در سال آینده کاهش یابد.

کد خبر: ۱۲۴٬۲۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha