۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
عزم شرکت ملی نفت برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های زیست‌بوم نوآوری

عزم شرکت ملی نفت برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های زیست‌بوم نوآوری

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در پیامی هفته پژوهش را به فعالان، محققان و تلاشگران عرصه پژوهش تبریک گفت و بر بهره‌مندی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های زیست‌بوم نوآوری صنعت نفت تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی نفت ایران، در پیام محسن خجسته‌مهر آمده است: «زیست بوم نوآوری صنعت نفت، بستر توسعه‌ی اقتصاد دانش‌بنیان این صنعت راهبردی کشور است. در چنددهه‌ی اخیر که سرعت رشد علمی ایران رو به فزونی نهاده، تلاش‌های صورت‌پذیرفته از سوی تمامی دست‌اندرکاران در جهت گسترش ابعاد مختلف این زیست‌بوم ستودنی است.
 
با این حال، تحولات در کسب و کار صنایع بالادستی نیز متوقف نشده است؛ پویایی خیره‌کننده‌ی بازارهای بین‌المللی نفت و گاز، افزوده شدن مالکیت‌های فکری به دارایی‌های کشورها و بنگاه‌های نفتی و گازی در کنار حجم ذخایر منابع زیرزمینی، قرارگرفتن بیشتر کشورها در مسیر گذار انرژی از سوخت‌های فسیلی به انرژی‌های تجدیدپذیر و درنوردیده‌ شدن عرصه‌های مختلف صنعت نفت توسط فناوری‌های انقلاب صنعتی چهارم بالاخص تحول دیجیتال باعث شده است توسعه‌ی دانش‌های کاربردی و تجاری‌سازی فناوری به یک اولویت برای شرکت‌های ملی و بین‌المللی اکتشاف و تولید نفت تبدیل شود.
 
 در این شرایط پویا، رویکرد شرکت ملی نفت ایران در دولت جدید حمایت واقعی از گسترش این زیست‌بوم و توسعه فناوری است تا این بنگاه با عرضه‌ی فناوری به‌جای صادرات نفت خام در منطقه و جهان به خلق ارزش برای کشور بپردازد.
 
از جمله مهم‌ترین محورهای این زیست‌بوم توجه به بهینه‌سازی مصرف انرژی، احیای چاه‌های کم بازده، جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه و احصا نیازها و چالش‌های عملیاتی است که همت کارآفرینان، اندیشمندان دانشگاهی و متخصصین شرکت‌های دانش‌بنیان را می‌طلبد تا با راهکارهای فناورانه، بروندادهای زیست‌بوم را کارا و اثربخش نمایند.
 
 در این بین آنچه مسئولیت و ماموریت همه‌ی ما را خطیر می‌سازد، دستور مقام معظم رهبری در آخرین دیدار خود با نخبگان است که امر به افزایش سهم اقتصاد دانش‌بنیان در تولید ناخالص ملی تا میزان حداقل پنج درصد طی حداکثر چهار سال آتی فرمودند.
 
با عنایت به این مهم، شرکت‌ ملی نفت ایران و شرکت‌های تابعه عزم لازم را دارند تا با بهره‌مندی از تمام توانمندی‌ها و ظرفیت‌های زیست‌بوم نوآوری صنعت نفت با محوریت مدیریت پژوهش و فناوری و همچنین پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت، در این مسیر نقش‌آفرینی نماید.
 
در پایان، فرصت را مغتنم شمرده و ضمن عرض خداقوت، روز پژوهش را به همه‌ی اساتید دانشگاهی، دانشجویان، محققین، متخصصین، کارآفرینان و همکاران خود در زیست‌بوم نوآوری صنعت نفت تبریک می‌گویم و برای یکایک این عزیزان آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون دارم.»

کد خبر: ۱۲۴٬۲۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha