۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹
۵۳۰ میلیارد تومان پروژه در منطقه آزاد ماکو کلنگ‌زنی و افتتاح شد
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو:

۵۳۰ میلیارد تومان پروژه در منطقه آزاد ماکو کلنگ‌زنی و افتتاح شد

ارومیه- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از افتتاح و کلنگ زنی پروژه هایی با اعتبار ۵۳۰ میلیارد تومانی طی سال ۹۸ در این منطقه خبر داد.

محمدرضا عبدالرحیمی ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره ای به پروژه های این سازمان طی سال ۹۸ گفت: در سال گذشته، چندین پروژه عمرانی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی با اعتبار پنج هزار و ۳۰۰میلیارد ریال در منطقه آزاد ماکو کلنگ‌زنی و افتتاح شد.

وی افزود: سالن ورزشی چندمنظوره سردار سلیمانی با هزینه ۳۲ میلیارد ریال و مجموعه آبگرم معدنی با هزینه ۲۴میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد ماکو در شهرستان شوط آماده افتتاح هستند.

عبدالرحیمی با اشاره به اینکه از محل درآمدهای سازمان منطقه آزاد ماکو یک دستگاه سی‌تی‌اسکن ۱۶ اسلایس به ارزش ۳۵۰هزار دلار برای بیمارستان فجر ماکو خریداری شده است، گفت: علاوه بر آن، یک دستگاه سونوگرافی کالرداپلر نیز به ارزش ۱۰۰هزار دلار برای بیمارستان فجر ماکو توسط سازمان منطقه آزاد ماکو خریداری شده و آماده بهره‌برداری هستند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد در ادامه افزود: عملیات احداث سه مدرسه در شهر یولاگلدی، روستاهای آداغان و قیرکندی با تامین مالی توسط سازمان منطقه آزاد نیز آغاز شد.

عبدالرحیمی گفت: آزادسازی بخشی از خیابان امام خمینی(ره) شهرستان ماکو شامل تملک و تخریب ساختمان‌های خانواده‌های افتخاری، پشت کوهی و پاساژ گوزل در مسیر پروژه تعریض خیابان امام خمینی‌(ره) نیز با هزینه ده‌ها میلیارد تومانی از دیگر برنامه‌هایی است که در دستورکار قرارگرفته است.

وی با اشاره به اینکه کارخانه تولیدی پیراهن مردانه صادراتی، فاز یک توسط شرکت دیانا تجارت ریسمانی با حجم سرمایه‌گذاری۲۰۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ٢٠٠ نفر آماده افتتاح است، اظهار کرد: کارخانه تولید انواع فیلم پلاستیکی پلی‌اتیلن، ویژه بسته‌بندی‌های صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۲۵ نفر و فاز توسعه و تولید پیراهن شرکت برسام با حجم سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد ریالی با ظرفیت اشتغال‌زایی ۸۰ نفر نیز آماده بهره‌برداری رسمی است.

عبدالرحیمی از انعقاد و تبادل قرارداد مجتمع دامپروری ۱۰هزار راسی توسط شرکت کشت و صنعت و دامپروری ارس دام آرشام در پلدشت با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۱۱۰۰میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۴۰۰ نفر خبر داد و گفت: علاوه بر آن، امضای تفاهم‌نامه احداث فاز اول شهرک گلخانه‌ای پلدشت توسط شرکت توسعه عمران اراضی کشاورزی، وابسته به بانک کشاورزی با حجم سرمایه‌گذاری ۳هزار میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۳۰۰نفر در سال ۹۸ انجام شد.

کد خبر: ۱۲٬۴۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha