۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
افزایش ۴ برابری واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی| تسهیلات وزارت صمت به دانش‌بنیان‌ها
معاون وزیر صمت عنوان کرد؛

افزایش ۴ برابری واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی| تسهیلات وزارت صمت به دانش‌بنیان‌ها

یزد- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به چهار برابر شدن واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی طی سال جاری، گفت: وزارت صمت حمایت‌های ویژه‌ای را برای تقویت فعالیت شرکت‌های دانش بنیان مدنظر دارد.

علی رسولیان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به اینکه تعداد فعالیت شهرک‌های راکد در یک سال گذشته افزایش یافته است، گفت: از ابتدای امسال هزار و ۳۰۰ شهرک صنعتی به چرخه تولید برگشته اند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۳۴ شهرک و ناحیه صنعتی با ۴۸ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در کشور داریم، درباره وضعیت زیرساخت شهرک‌ها اظهار کرد: دولت سیزدهم و وزارت صمت در این خصوص برنامه‌های مشخص و عملیاتی تعریف کرده است که واگذاری شش هزار هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی که نسبت به سال قبل با افزایش چهار برابری همراه بوده، بخشی از این برنامه ها است.

وی در مورد بحث آب شهرک های صنعتی اظهار داشت: امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته بتوانیم از محل آب پساب شهرها با قیمت مناسب و نیز بازچرخانی آب واحدهای موجود در شهرک ها برای برخی واحدهای تولیدی و صنعتی استفاده کنیم.

معاون وزیر صمت با اشاره به مذاکرات صورت گرفته در بحث انرژی خورشیدی در شهرک های صنعتی، از حمایت از این نوع سرمایه‌گذاری‌ها خبر داد و بیان کرد: واگذاری زمین به صورت اقساط ۱۰ ساله بخشی از آنها است.

تسهیلات وزارت صمت به دانش بنیان ها و واحدهای تولیدی
رسولیان گفت: امسال در حالی ۷۰۰ کارگاه کوچک صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور راه اندازی شده که این تعداد در سال گذشته ۷۱ مورد بوده است.

وی درباره تسهیلات مدنظر برای واحدهای تولیدی در این شهرک ها هم خاطر نشان کرد: تسهیلات منابع طرح تام با محوریت وزارت صمت و اعتبارت تبصره ۱۸ بخشی از این تسهیلات است ولی مشکل اصلی ما مشکل تامین مالی است که از بانک ها تقاضا داریم با توجه به افزایش تأمین مالی برای توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی، سهم این بخش را به صورت کامل پرداخت کنند.

نماینده ویژه وزیر صمت با اشاره به حمایت‌های خاص از شرکت‌های دانش بنیان گفت: در حال حاضر تسهیلات خوبی همچون زمین بدون مزایده و نوبت، تخفیف ۱۰ درصدی زمین در اقساط طولانی مدت و کمک های مالی به این شرکت ها داده می شود؛ ضمن آنکه ۲۵ سرفصل برای حمایت از شرکت های تولیدی و صنعتی داریم.

آمادگی پاسخگویی لحظه‌ای به مردم
معاون وزیر صمت در ادامه درباره سفرهای استانی هم اظهار داشت: دولت سیزدهم معتقد به پاسخگویی به موقع به مردم است و تلاش ما نیز پاسخگویی صمیمانه و رو در رو به مردم خواهد بود.

وی تاکید کرد: مردم باید احساس کنند که ما خدمتگزاران آنها هستیم و با وجود آنهاست که حضور ما در دستگاه‌های دولتی معنا پیدا می کند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی بیان کرد: هر لحظه آماده پاسخگویی به مردم هستیم و در این زمینه با سایر دستگاه‌ها ارتباط برقرار می‌کنیم تا مشکلات بین بخشی دستگاهی مردم با کمترین معطلی حل و فصل شود.

رسولیان با اشاره به مشکلاتی که امروز در میز ارتباطات مردمی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد مطرح شد، افزود: بیشترین درخواست‌ها و مشکلات مردم حول محور تقسیط در صندوق ضمانت صنایع کوچک، واگذاری زمین، اقساط زمین در شهرک‌های صنعتی، تامین مالی، تامین مواد اولیه به ویژه برای صنایع فولادی و... بود.

وی تاکید کرد: یزد استان صنعتی با ظرفیت‌های بسیار خوب است و سرمایه‌گذاران پیگیر، سختکوش و پای کاری دارد و عزم وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز این است که در قالب طرح آمایش، حداکثر همکاری را با صنعتگران و سرمایه گذاران این استان داشته باشد.

کد خبر: ۱۲۴٬۲۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha