۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹
هشدار سازمان مدیریت بحران؛ تشدید فعالیت سامانه بارشی

هشدار سازمان مدیریت بحران؛ تشدید فعالیت سامانه بارشی

سازمان مدیریت بحران درباره تشدید فعالیت سامانه بارشی هشدار نارنجی صادر کرد که از فردا جمعه آغاز می‌شود و تا سه شنبه ادامه خواهد داشت.

به گزارش بازار، بارش باران گاهی توام با وزش باد شدید موقت و در مناطق گرمسیر همراه با رعد و برق و در نواحی سردسیر و ارتفاعات بارش برف خواهد بود.

این سامانه روز جمعه ۱۴۰۰/۹/۲۶ جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، کرمانشاه، کردستان، لرستان، ایلام، نیمه شمالی خوزستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری را در بر می‌گیرد و شنبه ۱۴۰۰/۹/۲۷ شامل خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، غرب اصفهان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ارتفاعات استان‌های البرز، تهران و قزوین خواهد شد.

این سامانه روز یکشنبه ۱۴۰۰/۹/۲۸ چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، لرستان، ارتفاعات غرب اصفهان، شمال فارس و شمال بوشهر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و

دوشنبه ۱۴۰۰/۹/۲۹: چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، غرب اصفهان و روز سه شنبه: ۱۴۰۰/۹/۳۰: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و قزوین تحت تاثیر این سامانه قرار خواهد گرفت.

سازمان مدیریت بحران درباره جاری شدن روان آب، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی، کاهش دید و احتمال کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، تاخیر و یا احتمال لغو پرواز، مسدودشدن جاده‌های کوهستانی و برف گیر هشدار داده است.

همچنین این موارد توصیه شده است: پرهیز از توقف و تردد درحاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی آبروها و دهانه پل‌ها، تجهیز خودروها به ادوات زمستانی و اطمینان از سوخت کافی، جلوگیری از هرگونه فعالیت‌های کوهنوردی، جابجا نشدن عشایر کوچ رو، جمع آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و آمادگی فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با رخداد خسارات احتمالی.

اعضای محترم ستاد پیشگیری مدیریت بحران، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان را برنامه ریزی کنند و شهرستان ضمن آمادگی کامل، هماهنگی‌های لازم را به منظور فراهم نمودن تجهیزات مورد نیاز از جمله، اطلاع رسانی و هشدار به موقع از طریق رسانه‌های محلی، رعایت نکات ایمنی به هنگام تردد از مناطق در معرض خطر و ... در مناطق کوهستانی، ممانعت از عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه‌ها و. تخلیه ساکنان منازل تحت تاثیر و اسکان اضطراری در مکان‌های امن (در صورت نیاز) فراهم اورند.

همچنین همکاری با نیروهای امدادی، راهداری‌ها، پلیس راهورو عوامل مردمی در این خصوص مورد انتظار و الزام خواهد بود.

کد خبر: ۱۲۴٬۲۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha