۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
توسعه کارکردهای مختلف انرژی هسته‌ای در زندگی مردم
رئیس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد

توسعه کارکردهای مختلف انرژی هسته‌ای در زندگی مردم

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: کارکردهای مختلف فناوری هسته‌ای از این پس در بخش‌های مختلف کار و معیشت مردم نمایان خواهد شد.

به گزارش بازار، محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار در جمع خبرنگاران افزود: کشور ما ظرفیت‌های بسیاری در بخش نیروی انسانی و پژوهش دارد که باید این پژوهش‌ها به موتور محرک صنعت بدل شود.

معاون رئیس جمهور افزود: با همت کارشناسان سازمان انرژی اتمی در سال‌های گذشته پژوهش‌های گسترده‌ای که در این بخش انجام شده به صنعت تبدیل شده است و امروز در دامنه‌های گسترده، فناوری هسته‌ای می‌تواند در اقتصاد و زندگی مردم نقش آفرین باشد.

وی گفت: امروز در حال برنامه‌ریزی گسترده هستیم که مردم بتوانند از فناوری هسته‌ای در حوزه‌های گوناگون بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: به عنوان مثال در بخش کشاورزی، فناوری هسته‌ای می‌تواند در بخش آب، خاک، بذر و نگهداشت به بهبود کیفیت و سلامت محصولات کمک شایانی داشته باشد تا سفره مردم از این فناوری تاثیر پذیرد و محصولات سالمتری به این سفره راه یابد.

وی با بیان اینکه در همه ابعادی که بتوانیم کارکردهای فناوری هسته‌ای را عیان کنیم آن را عملیاتی خواهیم کرد افزود: تحقیقات زیادی از ۲۰ تا ۳۰ سال قبل در بخش‌های مختلف شروع شد که در حد تحقیقات و مقیاس کوچک باقی مانده است و امروز سنگ بنای آن را گذاشته‌ایم که این تحقیقات در سطح وسیعی عملیاتی شود و در بخش‌های کاشت بذر و داشت و برداشت و ارتقای بهره‌وری کشاورزی، فرایندهای پرتو دهی بتواند کمک کند تا آفت پذیری محصولات کشاورزی از بین برود و نرخ ماندگاری محصولات افزایش و ضایعات آن‌ها کاهش یابد.

اسلامی گفت: با استفاده از فناوری هسته‌ای می‌توان محصولات کشاورزی، باغی، دامی و آبزی پروری را به گونه‌ای اصلاح کرد که دچار آفت و ضایعات نشود و بهره وری با نرخ بالا در این بخش انجام شود.

کد خبر: ۱۲۴٬۱۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha