۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
تاسیس پژوهشکده تحقیقات صنعت هوانوردی
معاون برنامه ریزی شرکت فرودگاه‌ها خبر داد

تاسیس پژوهشکده تحقیقات صنعت هوانوردی

معاون برنامه ریزی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از تاسیس پژوهشکده تحقیقات صنعت هوانوردی خبر داد و گفت: مجوزهای لازم در این زمینه اخذ شده و در حال نگارش اساسنامه این پژوهشکده هستیم.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، صبح امروز و برای نخستین بار در تاریخ شرکت فرودگاه ها مراسم هفته پژوهش و فناوری برگزار و ضمن رونمایی از نخستین نظامنامه پژوهشی، از پژوهشگران برتر و نمونه و فعالان این حوزه تجلیل شد.

این مراسم در سالن اجتماعات شهید سپهبد قاسم سلیمانی و با حضور علی رستمی عضو هیات مدیره و راهبر حوزه معاونت برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی، احمد مظفر معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی، علی شورمیج معاون توسعه مدیریت و منابع و جمعی از مدیران و مدیران کل ستادی و مهمانان ویژه همچون صفارزاده شورای عالی پژوهش و مهمانانی از دانشگاه های صنعتی شریف، صنعی اصفهان، علامه طباطبایی، خواجه نصیرالدین طوسی، امیرکبیر، شهید بهشتی، حضور داشتند.

علی رستمی، عضو هیات مدیره و راهبر حوزه معاونت برنامه ریزی نظارت و امور اقتصادی ضمن تبریک هفته پژوهش گفت: به اهمیت دانستن و پژوهش از منظر اسلام توجه زیادی شده است و یک ساعت اندیشیدن و تفکر در حوزه علم بالاتر از ۷۰ سال عبادت است و طبق گفته امام علی(ع) بهترین علم آن است که برای جامعه مفید باشد.

رستمی گفت: در شرکت فرودگاه ها سعی بر این است که تصمیمات بر پایه پژوهش، تحقیقات، مطالعات و علم صورت گیرد چراکه اتخاذ تصمیم بر پایه مطالعات، هزینه ها را کاهش می دهد.

 وی افزود: در این راستا باید باور موفقیت در سطح بین المللی و داخلی از مسیر مطالعه و تحقیقات علمی در بین کارمندان بوجود بیاید و باید قوه خلاقیت و ابتکار کارکنان را بیدار کرد.

رستمی با بیان اینکه نباید به ظرفیت های موجود بسنده کنیم، گفت: بستر مناسب برای نیل به اهداف فراهم است و حرکت همکاران هم باید به آن اضافه شود و از ظرفیت های نهفته در مسیر رسیدن به هدف می بایست استفاده کرد.

وی افزود: در این راستا نظامنامه پژوهشی توسط هیات مدیره تدوین و تصویب شده است.

 رستمی با اشاره به حل گره ترافیکی فرودگاه بین المللی مهرآباد طی چند سال گذشته بر اساس مطالعات و با کمترین هزینه اظهار داشت: برای فائق آمدن به مشکلات باید با پژوهش هایی بر اساس تجربه های گذشته، مشکلات را احصا کنیم و این موضوع را به سمت رفع آن هدایت کنیم.

رستمی گفت : تجربه لازم را در این راه داریم و هیات مدیره امروزه موضوعات پژوهشی متعددی  را به دانشگاه ها ارجاع داده است

علی رستمی در مورد نظامنامه گفت: با تفکر قشر دانشگاهی تغییراتی در نظامنامه فعلی انجام شد و آن را ارتقا دادیم و اگر خوب اجرا شود امید است که نتیجه مطلوب حاصل شود.

 وی در مورد پرداختن به حل مشکلات گفت: بحث پژوهش و تحقیقات اهمیت بسزایی در کاهش هزینه ها دارد.

علی رستمی در پایان گفت : ممکن است این نظامنامه در زمان اجرا ایراداتی داشته باشد که امید است زیر نظر دانشگاهیان به بلوغ بیشتر بیانجامد و نتیجه مطلوب حاصل شود.

کد خبر: ۱۲۴٬۱۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha