۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
ارزهای دیجیتال؛ ناجی ترک‌ها در برابر سقوط لیر

ارزهای دیجیتال؛ ناجی ترک‌ها در برابر سقوط لیر

مقامات ترکیه با دفاع از مدل های اقتصادی اردوغان از مردم خود می خواهند که صبور باشند تا شرایط بهبود یابد. مردم ترکیه اما معاملات خود را بر روی ارزهای دیجیتال تشدید می کنند.

به گزارش بازار، طی مدت اخیر، لیر ترکیه در هر دقیقه رکورد جدیدی ثبت می کند و در این لحظات با کاهش نزدیک به ۳ درصدی در پایین ترین سطوح تاریخی خود نزدیک به ۱۵ لیر/دلار در حال معامله است.

همچنین طلای ترکیه نیز در همین لحظات با افزایش بیش از دو درصدی در بالاترین سطوح تاریخ، بالای ۸۴۰ لیر بر گرم معامله می شود. فرار از لیر ترکیه و متوسل شدن به طلا و ارزهای رمزپایه، قبل از نشست بانک مرکزی ترکیه در روز بعد برای تعیین نرخ بهره صورت می گیرد و این نشان از ترس و بی اعتمادی مردم ترکیه می باشد.

مقامات ترکیه با دفاع از مدل های اقتصادی رجب طیب اردوغان از مردم خود می خواهند که صبور باشند تا شرایط بهبود یابد. مردم ترکیه اما معاملات خود را بر روی ارزهای دیجیتال تشدید می کنند، این را تراکنش های بزرگترین صرافی این کشور یعنی بایننس ترکیه نشان می دهد.

 اکنون لیر ترکیه منتظر تصمیم بانک مرکزی است، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ بر اساس اظهارات اردوغان، وزیر دارایی و رئیس بانک مرکزی، همچنان کاهش نرخ بهره حوالی ۱۰۰ واحد پایه در دستور کار است.

کد خبر: ۱۲۴٬۰۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha