۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸
تاکید معاون اقتصادی رئیس جمهور بر احیای «تجارت» برای تولید ثروت
رئیس فراکسیون رهروان شهید سلیمانی مجلس مطرح کرد

تاکید معاون اقتصادی رئیس جمهور بر احیای «تجارت» برای تولید ثروت

رئیس فراکسیون رهروان شهید سلیمانی مجلس گفت: براساس توضیحات معاون رئیس جمهور، دولت ارز را به صورت کارشناسی شده بین بانک ها توزیع خواهد کرد تا کمتر شاهد افزایش حجم نقدینگی باشیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد صالح جوکار با اشاره به جلسه صبح امروز (چهارشنبه ۲۴ آذر) فراکسیون رهروان شهید سلیمانی مجلس با محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: این فراکسیون در راستای بررسی وضعیت اقتصادی کشور و  بودجه ۱۴۰۱ و رسیدن به عدالت همچنین توزیع منابع بر اساس نیاز استان‌ها تشکیل جلسه داد و ۱۵ نفر از نمایندگان نظرات و سوالاتشان را مطرح کردند.

رئیس فراکسیون رهروان شهید سلیمانی مجلس یازدهم ادامه داد: محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور در این نشست به مباحث مربوط به اقتصاد و بودجه ۱۴۰۱ پرداخت.

وی افزود: عمده ترین بحث معاون اقتصادی رئیس جمهور در رابطه با موضوع یارانه ها و پرداخت آن، ارائه خدمات برق و تلفن بر اساس نرخ پلکانی، برنامه ریزی برای توزیع یارانه ها به صورت عادلانه به ویژه در حوزه سوخت، ایجاد پایداری در سامانه های توزیع یارانه و صندوق پیشرفت در استان ها برای کمک به کسب و کار های کوچک بود؛ دولت از طریق صندوق توسعه ملی یک هزار میلیارد تومان در این زمینه سرمایه گذاری می کند و بخش خصوصی دولت را در این زمینه یاری خواهد کرد.

جوکار بیان کرد: از دیگر مباحث مطرح شده در نشست امروز فراکسیون افزایش پایه پولی بوده که رضایی تاکید کرد تمام تلاش دولت برای جلوگیری از رشد پایه پولی بوده و حجم نقدینگی را در سطح جامعه کاهش دهد.  

وی اظهار کرد: براساس توضیحات معاون رئیس جمهور، دولت ارز را به صورت کارشناسی شده بین بانک ها توزیع خواهد کرد تا کمتر شاهد افزایش حجم نقدینگی باشیم؛ در عرصه تجارت نیز با توجه به سابقه طولانی کشور در امر تجارت، معاون اقتصادی رئیس جمهور بر احیای تجارت به منظور تولید حداکثری ثروت تاکید کرد.

رئیس فراکسیون رهروان شهید سلیمانی مجلس یازدهم عنوان کرد: بحث دیگر حمایت از  تولید برای صادرات و افزایش کیفیت محصولات تولید شده بود تا قابلیت صادرات به کشورهای دیگر را داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به نام فراکسیون موضوعاتی مانند ایثار، گذشت و ترویج فرهنگ ایثارگری مورد بحث قرار گرفت و تاکید شد که  با  چنین رویکردی  می توان بسیاری از مشکلات کنونی کشور را حل کرد.

جوکار تصریح کرد: دولت سیزدهم برنامه های خوبی در زمینه اقتصاد دارد البته این برنامه ها باید جنبه عملیاتی پیدا کند چون در رفع مشکلات کنونی کشور بسیار موثر است. /

کد خبر: ۱۲۴٬۰۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha