۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳
بررسی جایگاه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در اجرای طرح بیمه فراگیر

بررسی جایگاه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در اجرای طرح بیمه فراگیر

نشست بررسی جایگاه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در اجرای طرح بیمه فراگیر با حضور مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیت‌الله برقراری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به این که براساس اصل ۲۹ قانون اساسی، بهرمندی از بیمه تامین اجتماعی یک حق اساسی است، گفت:  نظام  جمهوری اسلامی ایران بر مبنای عدالت اجتماعی بنا شده و یکی از راه‌های تحقق عدالت اجتماعی، گسترش چتر بیمه‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به منویات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر تحقق عدالت اجتماعی، افزود: بر اساس دستور مقام معظم رهبری، باید به این حوزه توجه بیشتری داشته باشیم و اگر این کار را به درستی انجام ندهیم، از سوی جامعه هدف مورد مطالبه‌گری قرار می‌گیریم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: فقدان ساختارهای مناسب سبب نارضایتی جامعه هدف شده، اگر انجام امور مبتنی بر نگاه علمی و پژوهشی نباشد، اثرات مثبت و مهمی ایجاد نخواهد شد. رویکرد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بر اساس تعدیل و اصلاح این ساختارها است؛ این صندوق در تلاش است با نگاه علمی، جامعه هدف را تحت پوشش حمایتی خود قرار دهد.

وی با بیان این که جامعه هدف مورد نظر از وضعیت حقوق خود اطلاعی ندارد، ادامه داد: برخی از وجود چنین صندوقی کم‌اطلاع هستند یا اطلاعی ندارند. بنابراین رویکرد صندوق بر آگاهی بخشی میان جامعه هدف است و ما می توانیم با کمک نمایندگان مجلس میزان توجه به این صندوق را افزایش دهیم.

برقراری با اشاره به اینکه باید از مهاجرت روستاها به شهرها جلوگیری کرد، شرح داد: نیاز است که جامعه هدف خود را به درستی شناسایی کنیم تا از طریق حمایت‌های دولت و مجلس از این صندوق زمینه‌ای برای حمایت از گروه هدف ایجاد شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی تاکید کرد: برخی امور با تجربه حل نمی‌شود و نیاز است که با کمک قوانین آنها را حل کنیم. مجلس نسبت به حل مسائل آگاه است و نسبت به مشکلات آنها دغدغه دارد. با هر دیدگاهی می‌توان فهمید که جامعه هدف به حمایت نیاز دارند. این افراد پیشگامان میراث فرهنگی و مولدان کشور هستند. هرچقدر درک ما از این جامعه بیشتر شود با مشکلات آنها بیشتر آشنا خواهیم شد.

نشست  بررسی جایگاه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در اجرای طرح بیمه فراگیر با حضور رئیس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی و جمعی از کارشناسان و متخصصان این حوزه برگزار شد.

کد خبر: ۱۲۴٬۰۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha