۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
راه‌اندازی شبکه نوآوری در طرح‌های پژوهشی حوزه اکتشاف
رئیس پژوهش و فناوری مدیریت اکتشاف مطرح کرد

راه‌اندازی شبکه نوآوری در طرح‌های پژوهشی حوزه اکتشاف

رئیس پژوهش و فناوری مدیریت اکتشاف گفت: با اجرای پروژه‌های بسته دوم از طرح‌های کلان پژوهشی حوزه اکتشاف، شبکه گسترده‌ای از بازیگران حوزه پژوهش و فناوری شکل گرفته است.

به گزارش بازار به نقل از شانا، علیرضا میقانی‌نژاد امروز (چهارشنبه، ۲۴ آذرماه) در آیین گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران به چشم‌انداز، مأموریت و هدف پژوهش این مدیریت اشاره کرد و گفت: چشم‌انداز ما پیشگام بودن در توسعه فناوری و ارائه راهکارهای فناورانه در صنعت نفت است و ‌به‌کارگیری شاخصه‌های حکمرانی خوب، در تعریف و اجرای فعالیت‌های پژوهش و فناوری با استفاده از ظرفیت نخبگان صنعت و دانشگاه را مأموریت خود می‌دانیم و این مسائل را با هدف جهت‌دهی پژوهش برای تأمین نیازهای فناورانه مدیریت اکتشاف دنبال می‌کنیم.

وی در تشریح راهبردها و اقدام حوزه پژوهش و فناوری مدیریت اکتشاف تصریح کرد: روزآمد کردن سند راهبردی و نقشه راه توسعه فناوری، راه‌اندازی شبکه نوآوری و تعریف و اجرای پروژه‌های پژوهش‌های چالش‌محور برای ایجاد توانمندی و توسعه فناوری راهبردی دنبال می‌شود.

رئیس پژوهش و فناوری مدیریت اکتشاف در توضیح راه‌اندازی شبکه نوآوری ایجادشده در این مدیریت گفت: حدود ۴۰ دانشگاه، مؤسسه‌های تحقیقاتی، شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های اکتشاف و تولید (E&P) داخلی، همچنین دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های بین‌المللی در اجرای این پروژه‌ها مشارکت داشته‌اند.

میقانی‌نژاد با بیان اینکه طرح کلان پژوهش و توسعه فناوری اکتشاف در پنج حوزه فناوری، با مشارکت پنج دانشگاه کشور در حال اجراست که شبکه نوآوری در هرکدام از این حوزه‌ها با محوریت دانشگاه‌های مجری ایجاد شده است، افزود: این طرح ۱۰ ساله که اکنون وارد بسته دوم اجرایی شده با چشم‌انداز ارائه راه‌حل‌های فناورانه در حوزه‌های اولویت‌دار زنجیره ارزش اکتشاف در حال اجراست.

وی درباره ایجاد شبکه هوشمند پژوهش افزود: امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها، استفاده از نخبه وظیفه‌ها که از سوی بنیاد نخبگان معرفی شده‌اند، پایان‌نامه‌های دانشجویی و فرصت‌های مطالعاتی در ایجاد شبکه هوشمند پژوهش دنبال شده‌اند.

رئیس پژوهش و فناوری مدیریت اکتشاف فرآیندمحور کردن شبکه هوشمند پژوهش را از دیگر برنامه‌های اقدام حوزه پژوهش و فناوری برشمرد و گفت: برای این منظور مطالعه فرآیندهای اجرایی موجود در شبکه پژوهش، مطالعه تطبیقی و بررسی الگوهای موفق داخلی و خارجی و تحلیل شکاف و تدوین نقشه‌های فرآیندی مطلوب و چینش بر اساس فناوری اطلاعات (IT) دنبال می‌شود.

کد خبر: ۱۲۳٬۹۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha