۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
بازگشت امید به بازار جهانی سنگ آهن

بازگشت امید به بازار جهانی سنگ آهن

قیمت سنگ آهن به دلیل تعهد دولت چین برای تمرکز بر ثبات اقتصادی در سال آینده افزایش یافت و چشم انداز تقاضا را تقویت کرد.

به گزارش بازار، قیمت سنگ آهن روز دوشنبه به دلیل تعهد دولت چین برای تمرکز بر ثبات اقتصادی در سال آینده افزایش یافت و چشم انداز تقاضا را تقویت کرد. چین متعهد شده به سیاست پولی محتاطانه و سیاست مالی پویای خود ادامه دهد و ثبات اقتصادی را در سال ۲۰۲۲ در اولویت قرار دهد.

از آنجایی که برای سال آینده انتظار نمی‌رود در بخش عرضه سنگ آهن تغییر چشمگیری مشاهده شود، عامل اصلی تاثیر گذار بر قیمت این ماده اولیه، تقاضای آن خواهد بود که با امید به حمایت از بازار مسکن خوش بینانه است. روز دوشنبه قرارداد سنگ آهن در بورس دالیان برای تحویل ماه می ۵ درصد رشد داشته حدود ۱۰۶ دلار شد. قراردادهای فیوچرز در بورس سنگاپور هم ۷.۲ درصد رشد داشته ۱۱۶.۱۵ دلار شنیده شد.

سنگ آهن امسال در مسیر پرفراز و نشیبی بوده، زیرا محدودیت‌های تولید فولاد چین برای کنترل آلاینده ها، مصرف را تحت تاثیر قرار داده و آشفتگی در صنعت املاک چین هم باعث کاهش فعالیت‌های ساختمانی شد. قیمت سنگ آهن از اوج خود در ماه می‌تقریبا به نصف کاهش یافته است، اگرچه اخیرا با افزایش تقاضا کمی حمایت شده است. با توجه به برنامه چین برای حفظ ثبات اقتصادی در سال آینده، حال چشم انداز بازار هم چندان منفی نیست و امیدواری‌ها بیشتر شده است.

کد خبر: ۱۲۳٬۹۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha