۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
امسال ۲۷۰ هزار تن گندم به مازندران وارد کردیم
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران:

امسال ۲۷۰ هزار تن گندم به مازندران وارد کردیم

ساری- وفایی نژاد، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران از واردات ۲۷۰ هزار تن گندم برای تامین آرد در استان خبر داد و گفت: گندم کیفی برای آرد تامین می شود.

عباسعلی وفایی نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار بابیان اینکه در برخی شهرستان ها سرانه آرد  هفت تا ۷.۵ کیلوگرم است، اظهار داشت: همچنین در برخی شهرها نیز سرانه بین ۱۱ تا ۱۲ کیلوگرم است.

وی با بیان اینکه نان نباید از مسیر مصرف انسانی خارج شود، گفت: امسال ۲۷۰ هزار تن گندم وارد کردیم و هر کیلوگرم گندم برای تبدیل به آرد حدود هشت هزار تومان آب می خورد.

وی با اظهار اینکه برای آرد نان از گندم کیفی بهره می بریم، گفت: هیچ شهری نباید کمبود آرد و نان وجود داشته است اما اگر آرد از مسیر خارج و فروخته شود کار درستی نیست و دلالان با فروش هر کیسه آرد ۲۰۰ هزار تومان به جیب می زنند.

وفایی نژاد یادآور شد: برخی از نانوایی ها، نان را برای فروش دام عرضه می کنند و در برخی مناطق، صبح ها شاهد این رویه هستیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران یادآور شد: شهرها موظف هستند براساس تصمیم کارگروه آرد و نان برای پخت نان، ساعت پخت تعیین کنند و نانوایی ها ملزم به رعایت آن هستند.

وی با عنوان آنکه چیزی به نام آزاد پخت نداریم، گفت: برخی نانوایی ها سهمیه آرد را در بازار آزاد می فروشند و این مسئله در کاهش تولید نان تاثیرگذار است.

وی با اظهار اینکه با پراید و وانت شاهد جابجایی و فروش آرد هستیم، گفت: برای نظارت بهتر بر واحدها نیازمند همکاری مردم است.

کد خبر: ۱۲۳٬۹۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha