۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
سد نهرین از چرخه تأمین آب شرب خارج شد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی:

سد نهرین از چرخه تأمین آب شرب خارج شد

بیرجند- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه تنها ۲۰ درصد حجم سدهای استان آب دارد، گفت: خشکسالی سد نهرین طبس را از چرخه تأمین آب شرب خارج کرد.

سعید سروری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در حال حاضر مجموع حجم سدهای خراسان‌جنوبی ۵۸.۵ میلیون متر مکعب است که تنها ۲۰ درصد آن یعنی ۱۱ میلیون متر مکعب آب دارد و ۸۰ درصد آن خالی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه سد نهرین طبس تنها سد در استان است که بخشی از آن برای مصرف آب شرب مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت:متأسفانه تاکنون این سد آبگیری لازم نشده که علت آن کمبود بارندگی‌ها و خشکسالی از سال گذشته بوده است.

سروری ادامه‌داد: متأسفانه مجموع این موارد باعث شد سد نهرین طبس از ابتدای ماه جاری چرخه تأمین آب شرب طبس خارج شود ولی در تأمین آب شهر مشکلی ایجاد نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در شرابطی که با مشکل کمبود آب شرب در خراسان‌جنوبی مواجهه شده‌ایم نباید محصولات کشاورزی آب بر مثل برنج، خیار سبز، گوجه و... اقدام شود و کشت بخش کشاورزی باید متناسب با اقلیم منطقه باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی با تأکید بر مدیریت مصرف آب در همه بخش‌ها، بیان‌کرد: از آنجایی که تعدادی از کشاورزان منطقه حق آبه از این سد دارند، هر چه قدر ورودی رودخانه به سد نهرین باشد به علاوه پنج لیتر برای کشاورزان خواهد بود.

گفتنی است در خراسان‌جنوبی هفت سد مخزنی به نام سد اسدیه، سد حاجی آباد، سد شهید پارسا، سد فرخی قاین، سد دره بید، سد کریت و سد نهرین وجود دارد که مجموع حجم آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۸ درصد کاهش داشته است.

کد خبر: ۱۲۳٬۸۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha