۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
گلوگاه‌های ورود دام به استان سمنان پایش می‌شوند/ تمدید مجوز حضور دام در مناطق قشلاقی
معاون سیاسی استاندار سمنان:

گلوگاه‌های ورود دام به استان سمنان پایش می‌شوند/ تمدید مجوز حضور دام در مناطق قشلاقی

سمنان - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان از تمدید مجوز حضور دام در مناطق قشلاقی استان خبر داد و گفت: گلوگاه‌های ورود دام پایش می‌شوند.

به گزارش خبرنگار بازار، حبیب‌الله خجسته پور ظهر شنبه در جلسه بررسی کوچ عشایر در سطح استان سمنان به میزبانی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه مجوز حضور دام‌های عشایر استان در مناطق قشلاقی تا ۳۰ فروردین تمدید شد، اظهار داشت: گلوگاه‌های ورود دام به استان تحت نظارت و پایش نیروهای انتظامی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز و بر اساس گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی، ویروس کرونا از دام به انسان منتقل نمی‌شود، افزود: توصیه می‌شود جهت حفظ ایمنی و سلامت و رعایت موارد و اصول بهداشتی، فرآورده‌های گوشت قرمز و مرغ با درجه حرارت بالای ۷۰ درجه سانتی‌گراد مصرف شود.

حفظ سلامت عشایر در دستور کار قرار دارد

معاون استاندار سمنان از ضدعفونی مراکز عرضه و تولید مواد لبنی و کشتارگاه‌ها خبر داد و گفت: تاکنون ۴۰۰ هزار مترمربع از مراکز جمع‌آوری شیر، کشتارگاه‌های دام و طیور، ماشین‌های حمل شیر و گوشت، میدان‌ها عرضه دام و ساختمان‌های اداری دام‌پروری استان ضدعفونی شده است.

خجسته پور با تأکید بر اینکه لازم است تا مجوز تردد دام‌های عشایر در داخل استان با هماهنگی منابع طبیعی و آبخیزداری استان صادر شود، اضافه کرد: حفظ سلامت عشایر که در محوریت تولید غالب مواد غذایی مردم قرار دارند در دستور کار است.

وی بابیان اینکه دارا بودن پروانه چرا برای مجوز ورود، به‌صورت جدی برای این افراد ضروری است، یادآور شد: کشتارگاه‌های دام و طیور استان در مدار کشتار قرار داشته و مشکلی برای تأمین گوشت قرمز و مرغ وجود ندارد.

جلوگیری از ورود دام‌های غیرمجاز به استان سمنان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان نیز در این جلسه ضمن تأکید بر اینکه گندزدایی از مسیر کوچ دام انجام می‌شود، اظهار داشت: نیاز است تا این امر به‌صورت ویژه در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار بگیرد.

ایرج رئیسیان بابیان اینکه با توجه به وضعیت جوی مطلوب چند روز اخیر، جابجایی دام از استان‌های هم‌جوار به استان سمنان مشاهده‌شده است، افزود: دام‌های غیرمجاز ورودی به استان با ردیابی و پیگیری‌های انجام‌شده توسط نیروی انتظامی به استان‌های مبدأ بازگردانده شدند.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های موردنیاز نیروی انتظامی در ورودی‌های استان برای جلوگیری از ورود غیرمجاز دام عشایر، مستقر شدند، اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و نیاز به تمهیدات لازم و مراقبت‌های ویژه، نیاز است ضدعفونی آبشخورهای مشترک دام‌های عشایر و وحوش، انجام شود.

کد خبر: ۱۲٬۳۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha