۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۲
تولید ۱۲.۸ میلیارد متر مکعب گاز صادراتی در فازهای ۶ و ۷ و ۸ پارس جنوبی
مدیر پالایشگاه چهارم پارس جنوبی خبر داد:

تولید ۱۲.۸ میلیارد متر مکعب گاز صادراتی در فازهای ۶ و ۷ و ۸ پارس جنوبی

بوشهر- سالاری مدیر پالایشگاه چهارم پارس جنوبی از تولید ۱۲.۸ میلیارد متر مکعب گاز صادراتی در فازهای ۶ و ۷ و ۸ پارس جنوبی از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه خبر داد.

بهزاد سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: پالایشگاه چهارم پارس جنوبی از مهم‌ترین پالایشگاه‌های کشور است و بخش زیادی از گاز و میعانات گازی در این مجموعه تولید و فرآوری و ارسال می‌شود.

وی افزود: فازهای ۶ و ۷ و ۸ از نخستین فازهای راه‌اندازی شده در پارس جنوبی بود و علاوه بر تولید گاز، اتان و بوتان و میعانات گازی و گوگرد نیز در این پالایشگاه با کیفیت بالایی تولید و ارسال می‌شود.

مدیر پالایشگاه چهارم پارس جنوبی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه امسال بالغ بر ۲۱.۵ میلیون بشکه میعانات گازی در فازهای ۶ و ۷ و ۸ یا پالایشگاه چهارم پارس جنوبی تولید شده است.

سالاری تصریح کرد: همچنین در مدت یاد شده بیش از ۴۵۰ هزار تن بوتان و پروپان در این پالایشگاه تولید شده که حدود ۲۹۰ هزار تن پروپان و ۱۶۰ هزار تن نیز بوتان تولید شده است.

وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه بیش از ۱۲.۸ میلیارد متر مکعب گاز صادراتی در پالایشگاه چهارم پارس جنوبی تولید و ارسال شده است.

سالاری افزود: تامین گاز مورد نیاز مردم در فصل زمستان و تلاش برای افزایش تولیدات از مهم‌ترین اولویت‌های مجتمع گازی در سال جاری است و از همه توان و ظرفیت موجود برای تحقق این مهم بهره می‌بریم.

کد خبر: ۱۲۳٬۷۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha