۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱
آمادگی وزارت نفت برای تهاتر نفت بابت بدهی پروژه های عمرانی
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

آمادگی وزارت نفت برای تهاتر نفت بابت بدهی پروژه های عمرانی

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفـت: طبق گفته آقای اوجی در صورت تداوم شرایط فعلی، فروش نفت تا اسفند ماه سال جاری به حجم فروش قبل از تحریم‌ها می‌رسد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالجلال ایری در تشریح نشست روز سه شنبه (۲۳ آذرماه) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از حضور جواد اوجی وزیر نفت دولت سیزدهم در کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: آقای اوجی با حضور در این جلسه گزارشی از عملکرد وزارت متبوع خود در زمینه فروش نفت و همچنین گزارشی در خصوص تهاتر نفت با بدهی پروژهای عمرانی ارائه کرده و سپس اعضای کمیسیون نیز هرکدام به بیان نظرات و سوالات خود در این باره پرداختند.  

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق گفته وزیر نفت، این مجموعه آمادگی کامل برای تهاتر نفت با دستگاه‌های اجرای متقاضی و پیمانکاران طلبکار را دارد. اما برای این امر ابتدا باید دستگاه‌ها اعم وزارت راه و شهرسازی و ... در خصوص تهاتر نفتی درخواست بدهند و سپس طبق ضوابط باید وثیقه ارائه کنند؛ از طرفی طلبکاران نیز باید از سازمان برنامه و بودجه در این خصوص مجوز دریافت کرده و این سازمان میزان طلب آنها را به صورت مشخص به وزارت نفت اعلام کند. از طرفی دریافت کنندگان باید برای فروش نفت خود ظرفیت بازار جدیدی ایجاد کرده و از مشتریان وزارت نفت استفاده نکنند.

وی افزود: از طرفی وزارت نفت برای انجام تهاترهای نفتی با طلبکاران پروژه‌های عمرانی و سایر دستگاه‌ها ساختاری مشخصی دارد اما این امر برای دستگاه‌های اجرایی دارای ابهام است لذا باید سازو کار مناسبی برای انجام تهاترهای نفتی پیش بینی شده و مسئولیت طرفین نیز به صورت کامل مشخص شود. این موضوع یکی از مطالبات اعضای کمیسیون عمران از وزارت نفت و برای انجام تهاتر است.

ایری تاکید کرد: طبق گزارشی که وزیر نفت از عملکرد مجموعه تحت مدیریت خود در خصوص فروش نفت ارائه کرد، وضعیت فروش نفت و معیانات گازی کشورمان نسبت به میزان مشابه سال گذشته رشد قابل توجهی داشته و تمامی آنها نیز وصول شده است. از طرفی با تداوم شرایط فعلی فروش نفت، تا اسفند ماه ۱۴۰۰ به حجم فروش نفت به میزان قبل از تحریم‌ها می‌رسد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در ادامه جلسه محمود غفاری معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی  نیز در خصوص تهاتر نفت با بدهی پروژهای عمرانی توضیحاتی ارائه کرد. طبق گفته وی تاکنون هیچ تهاتر نفتی صورت نگرفته و باید ساز وکار مشخصی برای این امر تهیه شود. از طرفی در بودجه سال گذشته تنها به موضوع پرداخت بدهی‌ پروژه های عمرانی به واسطه تهاتر نفتی اشاره شده که باید در بودجه سال آتی موضوع تهاتر نفت جهت پروژه های ساخت نیز مورد توجه قرار بگیرد.

کد خبر: ۱۲۳٬۷۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha