۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
نیروگاه بوشهر از دهم دی ماه به مدار باز می‌گردد
رئیس سازمان انرژی اتمی:

نیروگاه بوشهر از دهم دی ماه به مدار باز می‌گردد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: نیروگاه بوشهر که از دهم مهرماه به دلیل اورهال از مدار خارج شده بود، طبق برنامه، دهم دی ماه به مدار باز می‌گردد.

به گزارش بازار، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در همایش استفاده از پرتو در بخش کشاورزی افزود: نیروگاه بوشهر تا دهم مهرماه، ۵۲ میلیارد وات برق به شبکه داده و از همان تاریخ به اورهال رفته و طبق برنامه از دهم دی ماه دوباره به مدار باز می‌گردد.

در ساخت نیروگاه دوم و سوم، عقب ماندگی‌هایی وجود دارد که امیدواریم با تامین منابع مالی این عقب ماندگی‌ها جبران شود.

وی گفت: روابط ما با آژانس انرژی هسته‌ای بر اساس قوانین اساسنامه آژانس و پیمان NPT است و در چارچوب همین قوانین روابط ما ادامه دارد و در تعامل هستیم و آژانس هم تعامل را طبق قوانین انجام می‌دهد و موارد منتشر شده غالبا عملیات روانی و مباحث سیاسی است.

آقای اسلامی افزود: طرف مقابل، توسعه علمی و فناوری ایران را بر نمی‌تابد و با اتهام زنی و جوسازی می‌خواهد اینگونه القا کند که انرژی هسته‌ای ایران هدف صلح آمیز ندارد و بیشتر از همه رژیم صهیونیستی به این اتهامات دامن می‌زند، اما ما راه خودمان را در راه توسعه انرژی صلح آمیز هسته‌ای ادامه می‌دهیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: نیروگاه کرج و سایر موارد برجام خارج از پادمان است و کشورهای مقابل به برجام پایبند نماندند دلیلی هم ندارد که به ما فشار بیاورند که به برجام فشار بیاوریم و ما در چارچوب پادمان NPT عمل می‌کنیم و هیچ چیز غیر از این دو را قبول نداریم.

وی افزود: نیروگاه کرج و موارد ادعایی به هم پیوسته اند و ما در حال حاضر در این خصوص در حال مذاکره هستیم و پاسخ‌هایی داده شده است اگر قرار است برجام عملیاتی شود باید همه طرفین به مفاد آن پایبند باشند نه اینکه تنها ایران متعهد به اجرای آن باشد.

کد خبر: ۱۲۳٬۶۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha