۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
لزوم توجه به شاخص عدالت‌محوری در پرداخت حقوق‌های سال ۱۴۰۱
نماینده مردم زنجان در مجلس مطرح کرد

لزوم توجه به شاخص عدالت‌محوری در پرداخت حقوق‌های سال ۱۴۰۱

طاهری، نماینده مردم زنجان در مجلس با اشاره به لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ و پیش‌بینی افزایش پلکانی حقوق‌ها از طرف دولت گفت: توجه به شاخص عدالت‌محوری برای پرداخت حقوق‌های سال آینده ضروری است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مصطفی طاهری در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۳ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با اشاره به بخش‌های مختلف بودجه گفت: دولت پیشنهاد دستگاه‌های مختلف را تجمیع و لایحه‌ای را تحت عنوان لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ تقدیم مجلس کرده است اما برخی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف به دنبال رایزنی‌هایی برای حل مشکلات خود از طریق نمایندگان هستند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نگاه بخشی برخی دستگاه‌های دولتی برای حل مشکلات بدون در نظر گرفتن کلیات وضعیت کشور و بودجه خطای بزرگی است که مجموعه دولت و رئیس جمهور به طور جدی باید با آن برخورد و از آن دوری کنند چرا که منابع محدود است و اگر بخشی از منابع خارج از لایحه به دستگاه‌ها اختصاص یابد، در جای دیگر خرابی به بار می‌آید.

وی تصریح کرد: ما نباید استانی و بخشی به بودجه بنگریم، کلیات کشور و نقاط محروم باید در نظر گرفته شوند. همچنین در خصوص پرداخت حقوق عدالت‌محوری در بودجه باید لحاظ شود، در لایحه پیشنهادات خوبی برای افزایش پلکانی بین ۵ تا ۲۹ درصد آمده که باید همراهی کنیم و تعارض منافع و فشارها مانع عدالت‌محوری و نقض آن نشود. جوانان و عدالت‌خواهان و رسانه‌ها نیز باید پیگیر این موضوع باشند.

طاهری با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه یادآور شد: در زنجان سه بخش محروم قره پشتلو، زنجانرود و مرکزی داریم که جزو شهر زنجان هستند. در آمارهای توسعه‌ای راه، آب، مخابرات، دسترسی‌ها و ...  با توجه به جمعیت بسیار مرکز استان زنجان، محرومیت این مناطق مشخص نمی‌شود. اگر شهر زنجان را از پارامترهای توسعه‌ای حذف کنیم مشخص می‌شود که این مناطق از محرومیت بسیاری برخوردارند، در سفر رئیس جمهور وعده‌هایی برای توسعه راه و سایر بخش‌های استان و مناطق داده شده که امیدواریم به کمک بخش‌های مختلف و با پیگیری‌های استاندار عملیاتی شود.

کد خبر: ۱۲۳٬۶۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha