۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
تولید ۱۰ هزار مگاوات برق با استفاده از صنعت هسته‌ای
رئیس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد

تولید ۱۰ هزار مگاوات برق با استفاده از صنعت هسته‌ای

اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: با پیش بینی‌های صورت گرفته در سال ۱۴۰۱، ده هزار مگاوات برق جدید با استفاده از انرژی هسته‌ای با سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد دلاری تولید خواهد شد.

به گزارش بازار، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در همایش بهره گیری از پرتودهی در صنعت کشاورزی، افزود: پرتودهی در زنجیره ارزش صنعت غذایی کشور باید تاثیرگذار باشد و ما برای نقش آفرینی در حوزه کشاورزی این تعهد مهم را می‌پذیریم.

وی ادامه داد: در بخش موادغذایی و گسترش ظرفیت از مزرعه تا سفره، دامنه از ظرفیت پرتودهی گسترده است و هم هزینه تولید را کاهش می‌دهد و هم دورریز ضایعات در صنعت کشاورزی را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد و همچنین با افزایش بهره وری قیمت تمام شده محصولات کشاورزی نیز با پرتودهی کاهش می‌یابد.

اسلامی گفت: دنیا انرژی هسته‌ای ایران را به اسم غنی سازی می‌شناسد در حالی که در کشورمان اقدامات صلح آمیز بسیاری در این زمینه در حال انجام است از جمله تولید رادیودارو، پرتودهی محصولات کشاورزی، تولید برق و آب شیرین کن ها.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا این بخش از اقدامات خود را به شکل پررنگ اطلاع رسانی کنیم تا همگان بدانند که مقصد استفاده از انرژی هسته‌ای در کشورمان صلح آمیز است.

کد خبر: ۱۲۳٬۶۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha