۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
 سقوط بهای نفت به دنبال بروز نگرانی ها در رابطه با تاثیر شیوع امیکرون بر تقاضا

سقوط بهای نفت به دنبال بروز نگرانی ها در رابطه با تاثیر شیوع امیکرون بر تقاضا

به دنبال بروز نگرانی ها پیرامون شیوع سویه جدید و اعمال مجدد محدودیت ها در اروپا و آسیا، بهای نفت در روز سه شنبه کاهش یافت.

به گزارش بازار، معاملات آتی نفت خام برنت با کاهش ۰.۵ درصدی معادل ۳۴ سنت به ۷۴.۰۵ دلار برای هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام متوسط تگزاس غربی (WTI) نیز با سقوط ۳۵ سنتی یا ۰.۵ درصدی به ۷۰.۹۴ دلار رسید.

به نظر می رسد معامله گران حوزه انرژی تمایلی برای موضع گیری علیه اوپک پلاس ندارند اما باید در نظر داشت که تمامی ریسک های کوتاه مدت ایجاد شده، شامل شیوع امیکرون، اتخاذ سیاست های انقباضی توسط فدرال رزرو و ...برای چشم انداز قیمت نفت در کوتاه مدت، بسیار مخرب هستند.

شیوع سویه ی جدید در اروپا، بیش از آن چه تصور می شد بر این منطقه اثر داشت و دولت هایی مانند بریتانیا و نروژ به منظور توقف شیوع امیکرون، محدودیت های کرونایی را تشدید کردند.

حداقل یک نفر در بریتانیا در اثر ابتلا به امیکرون، جان خود را از دست داده است و این اولین مورد مرگ تایید شده در جهان بر اثر شیوع سویه ی جدید است.

منطقه ی Zhejiang در چین به عنوان یک استان مهم در زمینه  تولید در حال مبارزه با شیوع اولین موج کووید-۱۹ طی امسال است. ده ها هزار نفر در قرنطینه به سر می برند، فعالیت های تجاری در مناطق آلوده به ویروس به حالت تعلیق درآمده، پروازها و برگزاری رویدادها نیز لغو شده اند.

به منظور انعکاس ریسک ها و عدم اطمینان شکل گرفته در اثر شیوع سویه ی امیکرون که قابلیت اثرگذاری بر تقاضای نفت را دارد، بانک توسعه ی آسیا (Asian Development Bank) در روز سه شنبه، اقدام به اصلاح پیش بینی خود در رابطه با رشد آسیا طی امسال و سال پیش رو نمود.

با این وجود، اپک پیش بینی خود را در رابطه با تقاضای جهانی نفت برای سه ماهه ی نخست سال ۲۰۲۲ افزایش داد و همچنان به جدول زمانی خود برای بازگشت به سطوح تولید نفت، پیش از شیوع همه گیری پایبند است. طبق اظهارنظر اپک، سویه ی امیکرون تاثیر ملایم و مختصری خواهد داشت.

طبق پیش بینی ماهانه اداره ی اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) در روز دوشنبه، هم زمان با بالا رفتن تولید در بزرگ ترین حوزه U.S.Shale و افزایش آن تا حد شکستن رکورد در ماه ژانویه، انتظار می رود عرضه نیز افزایش یابد.

کد خبر: ۱۲۳٬۵۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha