۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
افزایش زیرساخت‌ها برای توسعه ناوگان تا سال آینده
مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری خبر داد

افزایش زیرساخت‌ها برای توسعه ناوگان تا سال آینده

مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: با توسعه زیرساخت‌های کشور از امسال تا سال آینده ما شاهد رشد چشمگیر نوسازی ناوگان حمل ونقلی خواهیم بود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، داریوش باقر جوان مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه  اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای خود نقش بسیار موثری در حوزه کاهش آلاینده‌های جوی و همچنین کاهش تصادفات جاده‌ای دارد، گفت: در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها و اولویت‌های شرکت‌های حمل‌ونقلی باید نوسازی ناوگان است که باید در دستور کار تمامی بخش ها قرار گیرد.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین مسئولیت شرکت‌های حمل‌ونقلی افزایش ایمنی و رعایت مقررات است که با اجرای آن‌ها ما شاهد کاهش تصادفات در جاده‌های کشور خواهیم بود.

باقر جوان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم در این بخش جاده‌ای استفاده از هوش مصنوعی است که با اجرای آن علاوه بر افزایش آسایش و ایمنی به نوعی می‌توانیم، میزان تصادفات را در تمامی بخش‌ها کاهش دهیم.

مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری بیان کرد: با توسعه زیرساخت های کشور از امسال تا سال آینده ما شاهد رشد چشم گیر نوسازی ناوگان حمل ونقلی خواهیم بود.

باقر جوان بیان کرد: نمایشگاه حمل‌ونقل، عرصه‌ای برای ایجاد تعامل اجتماعی و اقتصادی میان فعالان صنعت و بهره‌برداران محسوب می‌شود و تاثیر بسزایی در افزایش سطح کمی و کیفی مراودات و بهره‌مندی مستمر از خروجی و نتایج آن دارد.

مدیر کل دفتر حمل ونقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای توضیح داد: برگزاری نمایشگاه حمل‌ونقل را نمایانگر جایگاه و اهمیت صنعت حمل‌ونقل است و این صنعت یکی از عناصر کلیدی توسعه پایدار کشورها است.

وی یادآور شد: با توسعه زیرساخت‌های بخش حمل ونقل ما شاهد اثرات فعالیت‌های اقتصادی صنایع و درنتیجه بهبود و ارتقای زندگی افراد جامعه خواهیم بود.

باقر جوان با اشاره به انجام سرمایه‌گذاری‌های بسیار توسط کشورهای مختلف برای هوشمندسازی و رقابت‌پذیری بخش حمل‌ونقل اظهار کرد: سازمان ملل متحد طرح‌هایی را با هدف توسعه و بهبود سیستم‌های حمل‌ونقلی کشورها ارائه می‌کند.

مدیرکل دفتر حمل ونقل سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای تصریح کرد: با ارتقای کیفیت فنی و دانش مدیریت سیستم‌های حمل‌ونقلی از جمله هوش مصنوعی ما سعی خواهیم کرد  قیمت تمام شده  هزینه سفر را کاهش دهیم و از سوی دیگر بتوانیم یک سفر ایمن داشته باشیم.

باقر جوان یادآور شد: با اتخاذ سیاست‌های حمایتی دولت‌ها، کاهش هزینه عرضه کالای تولیدی به بازارهای مصرف یا کاهش هزینه‌های حمل مسافر نقش تاثیرگذار و انکارناپذیری در توان رقابت داخلی، اقتصاد ملی و بین‌المللی ایفا  خواهیم کرد.

وی افزود: در نمایشگاه حمل ونقل امسال ما شاهد ارائه جدیدترین دستاوردهای در حوزه های مختلف حمل ونقل خواهیم بود و سعی خواهیم کرد با استفاده از توانمندی شرکت های دانش بنیان بتوانیم  جدیدترین دستاوردهای خود را در این بخش ارائه دهیم.

باقر جوان بیان کرد: در این نمایشگاه ‌ علاوه‌بر نمایندگان بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های فعال در صنعت حمل‌ونقل، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه‌وشهرسازی نیز در این نمایشگاه حضور دارند که این مساله می‌تواند به افزایش کیفیت این نمایشگاه و ارتقای سطح تعاملات در حوزه حمل و نقل منجر شود.

براساس این گزارش نمایشگاه حمل ونقل  لجستیک و صنایع وابسته از ۲۸ آذرتا ۳۰ آذرماه به مناسبت  هفته حمل ونقل در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

کد خبر: ۱۲۳٬۵۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha