۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
مسیر بازگشت نخبگان ایرانی به کشور هموار می‌شود
رئیس فراکسیون ایرانیان خارج از کشور:

مسیر بازگشت نخبگان ایرانی به کشور هموار می‌شود

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه موضوع ایرانیان خارج از کشور بحث فراقوه ای است گفت: با توجه به همین موضوع فراکسیونی تشکیل شده تا با استفاده از ظرفیت نمایندگان به این مهم پرداخته شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا سلیمی رئیس فراکسیون ایرانیان خارج از کشور در گفتگوی زنده تلویزیونی که روز یکشنبه ۲۱ آذرماه از شبکه جهانی جام جم پخش شد، با ایرانیان خارج از کشور به صورت مستقیم گفتگو کرد.

سلیمی ضمن توضیح تاریخچه شکل گیری فراکسیون از مجلس هفتم گفت در دوره جدید فعالیت این فراکسیون در مجلس یازدهمحدود ۱۴۰ نماینده به عضویت این فراکسیون درآمده اند و به عنوان یکی از بزرگترین فراکسیون های مجلس در حال فعالیت است.

وی با انتقاد از رویکرد دولت قبل نسبت به این فراکسیون گفت: در این دوره با برنامه ریزی دقیق تلاش کردیم که این گفتمان در کشور شکل بگیرد و امورات مربوط به آن ها که جامعه بزرگی هستند را پیگیری شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان، بر اساس قانون اساسی نماینده همه ملت ایران هستند و تفاوتی میان ایرانیان داخل کشور و خارج از کشور برای ما نیست و ما در برابر آن ها وظیفه داریم و احساس مسئولیت می کنیم.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با برشمردن آخرین اولویت ها و دستورکارهای فراکسیون ایرانیان خارج از کشور گفت: رسیدگی به مسائل هویتی ایرانیان خارج از کشور و حل مشکلات مرتبط با دریافت شناسنامه و کارت ملی و ثبت ازدواج، بررسی مسائل مرتبط با تردد گروه های مختلف مانند دانشجویان و مشمولین وظیفه و تجار و گسترش زبان فارسی در دنیا از اولویت های این فراکسیون است.

رئیس فراکسیون ایرانیان خارج از کشور یکی دیگر از مهم ترین مسائل مورد بررسی این فراکسیون را حل مشکلات دانشجویان و ارزشیابی مدارک تحصیلی آن ها دانست و افزود: در تلاش هستیم مسیر برای دانشجویانی که علاقه مند به بازگشت به کشور هستند هموار شود و برای نخبگان ایرانی نیز فضا برای ارتباط بیشتر با کشور فراهم شود و در این راه هر سه قوه در حال تلاش هستند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایرانیان خارج از کشور پاره تن ما هستند و ظرفیت های فراوانی برای ارتقا و پرآوازه کردن نام ایران دارند و در هر جای دنیا ایرانیان سفیران واقعی کشور هستند و امورات حقوقی و قانونی مرتبط با آن ها را با جدیت و تمام توان دنبال می کنیم و با همراهی دولت نیز پس از هشت سال شورای عالی ایرانیان خارج از کشور تشکیل جلسه داده است که امیدواریم نتایج خوبی را به همراه داشته باشد.

کد خبر: ۱۲۳٬۵۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha