۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
تامین مالی پروژه های کشاورزی ۴۰۰ میلیون دلاری در عربستان| رشد  ۴۰۰ درصدی از ۴ سال گذشته
صندوق توسعه کشاورزی خبر داد؛

تامین مالی پروژه های کشاورزی ۴۰۰ میلیون دلاری در عربستان| رشد ۴۰۰ درصدی از ۴ سال گذشته

صندوق توسعه کشاورزی عربستان سعودی از ابتدای سال جاری بودجه ای به ارزش ۱.۸ میلیارد ریال سعودی (۴۸۰ میلیون دلار) را برای حمایت از پروژه های مختلف کشاورزی در این کشور تصویب کرده است.

به گزارش بازار به نقل از وب سایت خبرگزاری عربستان سعودی، صندوق توسعه کشاورزی عربستان سعودی از ابتدای سال جاری بودجه ای به ارزش ۱.۸ میلیارد ریال سعودی (۴۸۰ میلیون دلار) را برای حمایت از پروژه های مختلف کشاورزی در این کشور تصویب کرده است.

«عبدالرحمن الفضلی» وزیر محیط زیست، آب و کشاورزی عربستان سعودی، در نشست اخیر گروه ۲۰ در ایتالیا اعلام کرد که پادشاهی عربستان، ۱۲ میلیارد دلار برای حمایت از کشاورزان کوچک اختصاص داده است.

وزیر همچنین خاطرنشان کرد: سرمایه‌ گذاری‌ های پروژه های کشاورزی در عربستان که توسط صندوق توسعه کشاورزی تامین می‌شود، طی چهار سال گذشته حدود ۴۰۰ درصد رشد داشته که به ایجاد یک سیستم غذایی انعطاف‌ پذیر و پایدار کمک کرده است.

وی گفت: پادشاهی به روش‌های فنی مدرن در زمینه ترویج کشاورزی روی آورده است تا بتواند به بیشترین بخش از کشاورزان دسترسی سریع‌ تر و کارآمدتر داشته باشد.

عبدالرحمن الفضلی که همچنین رئیس سازمان غلات عربستان سعودی است، در روز یکشنبه یک پروژه سیلو را در ینبع، یکی از بنادر مهم عربستان واقع در ساحل دریای سرخ افتتاح کرد.

این پروژه که با هزینه ای بیش از ۳۶۴ میلیون ریال سعودی (۹۷ میلیون دلار) ساخته شده است، بخشی از برنامه تحول ملی پادشاهی است. احمد الفارس، فرماندار شرکت غلات عمومی عربستان نیز اذعان کرد: یکی از اهداف کلیدی این برنامه تضمین امنیت غذایی در پادشاهی و حفظ ذخایر استراتژیک غلات است.

فرماندار شرکت غلات عمومی عربستان گفت: این پروژه شامل سیلوهای بتنی برای ذخیره غلات با ظرفیت کل ۱۲۰ هزار تن، تجهیزات تخلیه کشتی در اسکله با ظرفیت هزار تن در ساعت و یک برج عملیاتی با تجهیزات حمل و نقل و توزیع سود در داخل سیلوها است.  

وزیر نیز از طریق ارائه تصویری در جریان پروژه قرار گرفت. الفضلی همچنین شعبه سازمان غلات عربستان را در بندر تجاری ینبع افتتاح کرد.

کد خبر: ۱۲۳٬۴۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      1 0
      دمشون گرم به فکر مردمشون هستن خداهم کمکشون میکنه ماهم کشاورزیم تو هر اداره‌ای که میریم به چشم دشمن نگامون میکنن